Paard doet (zonder reden) ineens hysterisch in de trailer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dinniedepooh

Paard doet (zonder reden) ineens hysterisch in de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 22:19

Hallo Bokkers,

Ik rijd sinds augustus vorig jaar een prachtige Equador ruin met een gouden karakter.
Hij heeft wel wat eigenaardigheden, maar dat maakt hem juist leuk vind ik.

Sinds dit jaar rijden we wedstrijden en het gaat erg goed. Nu heeft hij alleen sinds een paar weken de onhebbelijke eigenschap ontwikkeld om als hij in de trailer staat en we een bocht rechtsom maken, compleet hysterisch te doen.

Hij wordt in juli 10, heeft Z dressuur gelopen en heeft nooit raar gedaan op de trailer. Er is niets vreemds gebeurd waardoor ik zijn gedrag kan verklaren. Nadat dit voor het eerst gebeurd was heb ik 'm vierkant in de transportbeschermers gezet, alleen achter schopt hij ze af.

Het is zo erg dat hij met zijn benen kapot de trailer uit komt zetten. Hij heeft zich gisteren zo lelijk verwond dat hij de kroonrand van zijn achterbeen heeft opengehaald.

Morgen hebben we concours en denk dat ik hem morgen maar in de springschoenen doe achter met bandages en voor gewoon met transportbeschermers (denk namelijk niet dat het een optie is om 'm niet mee te nemen, want dan heeft hij gewonnen).

Zelf heb ik heel erg het idee dat ie gewoon stout is, want de terugweg staat hij al veel rustiger (gaan wel nog steeds stapvoets door de bochten naar rechts) en als hij een paar dagen achter elkaar op transport gaat, dan gaat het ook al veel beter.