Dat is echt heel vervelend!. Ze kunnen trouwens Wél super goed springen! Ook zijn ze bang voor water? wat kan ik daarmee doen??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat is echt heel vervelend!. Ze kunnen trouwens Wél super goed springen! capopjekop schreef:Zijn ze wel opgevoed? Hoe lang verzorg je ze al? Als dat niet zo lang is dan zijn ze wellicht aan het uitproberen? Lopen ze weg met wandelen of met uit de wei halen? Als ze niet stil willen blijven staan dan zet ik ze altijd achteruit. Gaan ze weer lopen dan zeg je uhuh en zet ze weer een pasje terug. Als ze braaf blijven staan belonen met je stem en een aai over de hals.
Waterangst komt vaker voor. Zijn ze bang voor wassen met water of water in een plas?
capopjekop schreef:Ik zou niet teveel met snoep aan de gang gaan. Veel paarden worden er schooierig van als je niet consequent ermee omgaat. Snoepjes zijn leuk als je bijv. met een klikker werkt. Maar je moet dan echt consequent negeren als ze schooien.
Over het water probleem:
-Plas: Laat ze aan het water ruiken, ga zelf eerst door het water. Met veel geduld zullen ze toch een keer een been in het water zetten, dan goed belonen.
- Met wassen: Een niet te harde straal gebruiken. Laat ze eerst het water horen en zien zonder op het lichaam te spuiten. Dan ga je voorzichtig naar het voorbeen. Een bange pony zal gaan draaien en lopen. De straal op het been blijven richten en blijven geruststellen met je stem. Ze hebben vaak snel door dat het niet eng is en dan natuurlijk belonen.
)