Pony blíjft maar niet op de hoefslag lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ItsJustMe_

Pony blíjft maar niet op de hoefslag lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 20:27

Als het niet goed staat, sorry mod, wil je het verplaatsen? :D
Ik rij al een tijdje op een pony (zorro) en hij is altijd wat eigenwijs.Normaal lukt het me altijd wel om sommige dingen te corrigeren, maar dit lúkt gewoon niet.. :?!:
hij wil maar níét op de hoefslag blijven lopen.. :? Dan gaat ie of tegen het hek aan lopen, of op de binnenhoefslag lopen...maar niet óp de hoefslag...en mijn instructeur helpt me niet echt hiermee...
Iemand die dit weet hoe ik dit aanpak?
x alvast bedankt
Tips en ervaringen zijn welkom, vraag het maar aan je instructeur niet

rayo_de_sol

Re: Pony blíjft maar niet op de hoefslag lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:30

ik had hetzelfde probleem,
door overdreven veel stelling te vragen de hoefslag op duwen om het zo maar even te zeggen.
dit lukt bij mij toen wel.
succes!

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:33

Dan vraag je aan je instructeur of hij je daarbij wilt helpen?

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:47

En als je een zweepje aan de binnen en buiten kant pakt? Komt hij op de binnenhoefslag tik je hem op z'n schouder, loopt hij tegen het hek tik je tege de buite schouder :)

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:48

ja vind ik ook een instructeur is er toch juist voor om je hierbij te helpen als jij aangeeft daarin geholpen te willen worden.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:19

Ik zou eens beginnen met een andere instructeur, de pony steekt je danig de gek aan en komt er zo te horen al een tijd mee weg ook.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:23

les heb je niet voor niets; als je instructeur je er niet mee helpt, moet je misschien een andere instructeur zoeken en/of een andere manege of lestijd? Je kan het toch altijd vragen?? 'goh het lukt me maar niet om Zorro op de hoefslag te krijgen, en heb zelf ook al vanalles geprobeerd maar het werkt niet, zou u me er misschien mee willen helpen af en toe tijdens de les?'.

Komop, een instructeur is er juist om je met dit soort dingen te helpen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:05

Inderdaad, zou toch eens aan de intsructeur gaan twijfelen.

Wat je wel kan doen is oefenen op de binnenhoefslag, rechte lijn A-C, en dan écht recht. Zo leer je het paard tussen 2 benen en handen te houden. Als je dat lukt, lukt je dat ook op de hoefslag. Het is ook aan jou de taak om hem op de hoefslag te houden, als jij niks meer doet op de hoefslag, gaat je paard zelf dingen bedenken. je moet de rechte zijde van je hoefslag dus net zo rijden als een rechte A-C lijn. En ook goed doorrijden in de hoeken, binnenbeen erbij, stelling vragen en eventueel aan de buitenkant begrenzen.

Let ook goed op dat je rechtvooruit blijft kijken, als jij naar beneden kijkt vraag je eigenlijk aan de pony waar je heen moet. Als je een beetje naar rechts of links kijkt, doet je lichaam mee en geeft dan dus ook die signalen af.

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:18

Vraag je instructeur om raad. Vreemd dat hij/zij uit zichzelf niet met tips en trucs komt, is toch zijn/haar werk.

ItsJustMe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 00:00

Probleem opgelost ;)
Bedankt iedereen :P :P :P
Ben niet naar een andere les gegaan, heb gewoon tegen hem gezegd dat ie me nou echt moest helpen want het was echt heeeeel irritant! O:)
En toen had ie me geholpen :9

x :o

skippertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:02

Zoieso met je benen blijven drukken naar de kant waar die naartoe moet.
En niet aan 1 teugel trekkken, maar ook de andere teugel tegen de hals leggen!
En anders een tikje erbij!

IK zou het ook aan je instructeur vragen!