Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Anwal schreef:Ik doe het heel vaak met mijn paard en heb zelfs een curces gevolgd! Ik vind het heel leuk om te doen en ben er erg van te spreken. Als je echt een goede band wilt moet je het wel wat vaker doen maar het is wel wat meer dan hem opjagen en je rug toe keren. Je moet eerst inderdaad opjagen je slaat een beetje met het touw op je schouder, dan laat je hem 2 x van hand veranderen door met je armen omhoog voor hem te gaan staan. Als het goed is laat hij z'n hoofd dan zakken en gaat hij likken en kauwen en draait hij kleinere rondjes. Pas dan moet je hem je rug toe keren en wachten tot hij komt. Niet elk paard snapt het meteen maar als je het een paar keer probeert loopt hij als een mak lammetje achter je aan! bij dit alles moet je niet in het midden staan zoals bij longeren maar schuin achter het paard. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes anne
Waratje schreef:Anwal schreef:Ik doe het heel vaak met mijn paard en heb zelfs een curces gevolgd! Ik vind het heel leuk om te doen en ben er erg van te spreken. Als je echt een goede band wilt moet je het wel wat vaker doen maar het is wel wat meer dan hem opjagen en je rug toe keren. Je moet eerst inderdaad opjagen je slaat een beetje met het touw op je schouder, dan laat je hem 2 x van hand veranderen door met je armen omhoog voor hem te gaan staan. Als het goed is laat hij z'n hoofd dan zakken en gaat hij likken en kauwen en draait hij kleinere rondjes. Pas dan moet je hem je rug toe keren en wachten tot hij komt. Niet elk paard snapt het meteen maar als je het een paar keer probeert loopt hij als een mak lammetje achter je aan! bij dit alles moet je niet in het midden staan zoals bij longeren maar schuin achter het paard. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes anne
En als het niet goed is, heb je een probleem!
Het klinkt alsof je bij die cursus een aantal zaken niet goed hebt begrepen of de cursus was niet zo heel erg goed.
Als je een goede band wil met je paard dan moet je zorgen dat je je paard wat te bieden hebt, niet meer en niet minder. (en dan heb ik het niet over eten of "knuffels")