wat onthouden paarden uit hun verleden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_dv

wat onthouden paarden uit hun verleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 17:49

Hey,

wat onthouden paarden zoal van wat ze hebben meegemaakt?
Ik heb ong een jaar geleden mijn pony verkocht en ik vraag me af of hij me nog zou herkennen en of hij zich nog herinnert wat wij samen gedaan hebben toen hij nog van mij was. Wat zou hij zich herinneren als hij me terug zou zien?
En in het algemeen, onthouden paarden dingen van hun verleden? zouden ze nog weten waar ze hun veulenjaren hebben doorgebracht of hoe het was bij een vorige eigenaar?
En zien paarden kleuren of zien ze enkel zwart wit of vaag bleke en donkere kleuren?

Leo

Re: wat onthouden paarden uit hun verleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:13

PP --> OPG

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:15

ik heb jaren op een paard gereden. Toen ik zwanger werd is het paard naar iemand anders gegaan. Zo'n half jaar later ging ik kijken bij een concours waar ze mee deden, en toe ik haar riep (ze stond op de vrachtwagen dus ze zag me niet) begon ze te hinniken <3

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:16

slechte ervaringen onthouden ze ook dus het lijkt me dat ze zich goede ook wel herinneren?

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:20

Ik ben een dikke 3 jaar nadat ik een hengst van mij verkocht had nog is een bezoekje gaan brengen (was intussen helaas alweer verderverkocht :-<) en hij herkende mij nog heel goed zenne ;) :) heb hem wel bijna 8 jaar gehad eerst en kon toen helaas niet anders dan hem verkopen. Wilde hem terugkopen maar ze vroegen bijna het driedubbele van wat zij betaald hadden en hij was intussen bijna 16 :??

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:21

Mijn paard is ooit extreem ver weggezakt in de klei. Nu is ze al bang als ze een beetje wegzakt en is extra oplettend. Een ander voorbeeld in dit geval.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:26

Paarden die een hechte vriendschap hebben gehad kunnen tot iig 8 jaar hun maatje onthouden is wetenschappelijk aangetoond. Waarschijnlijk nog langer.

psycholove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:57

mijn paard stond altijd samen met een wat oudere pony
toen ze elkaar na een jaar terug zagen leken ze elkaar nog heel goed te kennen.
of dat echt zo was kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 02:05

psycholove schreef:
mijn paard stond altijd samen met een wat oudere pony
toen ze elkaar na een jaar terug zagen leken ze elkaar nog heel goed te kennen.
of dat echt zo was kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen

Zou heel goed kunnen. Toen mijn toendertijd twee paarden elkaar na een half jaar weer terug zagen was de ene zo blind van blijheid dat ze pardoes een deuk in de auto liep.