Ik heb vier weken een merrie op proef van vier jaar. Het is een paardje die veel schrikt en gebruikaanwijzing heeft. Maar nu zit ik met een probleem. ik vind het niet erg als ze af en toe schrikt, maar ze begint elke keer in dezelfde hoek. Als ik al op de helft van de bak zit dan voel je dat ze helemaal gespannen raakt. Ze vliegt weg en is nu al een paar keer omhoog gegaan. Terwijl er in de andere bak meestal niks aan de hand is, ja iets schrikkerig maar niet zo achterlijk als dat. Ook buiten is ze super braaf. Hebben jullie hier ook tips voor, ik ben iemand die wel wil doorzetten, maar wordt hier een beetje angstig van. Ik rij nu constant in de andere bak, maar die is erg klein en in de winter is alleen de grote bak tot beschikking. Wie kan me tips geven dat ik toch normaal kan rijden. Ik ken haar al meer dan een jaar en weet dat ze eenkennig is. Het heeft me twee week gekost dat ik haar normaal uit de wei kan halen
. Natuurlijk moeten we ook aan elkaar wennen en dat gaat ook steeds beter, maar het is elke keer die hoek zelfs als ik haar aan het uitstappen ben.groetjes Seraja
. Gister heb ik haar express in de enge kabouterhoek gelongeerd, in eerste instantie was ze erg oplettend en daarna ging het supet, tot dat ze van haar eigen drol schrok die op de grond viel whahahahhaa (ik meen het). Daarna heb ik haar even gereden in de andere bak, omdat ik wil dat ze voelt dat ik niet bang ben. de tip om haar los in de bak te doen heb ik gister ook gedaan, ze stond met haar broer en ze zag dat die ook naar die hoek liep, boven wonder liep ze er zelf ook heen en je zag dat ze de boel aan het verkennen was, totdat ze iets hoorde en er als een speer vandoor schoot. De kabouter kwam waarschijnlijk te voorschijn. Het is een heel gevoelig paardje dus die tip van zingen vind ik ook iets om uit te proberen, je hoort namelijk als ik tegen haar praat en zij schrikt dat me stem omhoog schiet whahaha. Ik ga haar ook proberen eten te geven in die hoek. Nog een vraagje is het misschien een idee om eerst tijdelijk alleen in de hoek te longeren en in de andere bak te rijden? gewoon om me eigen angst ook iets te laten verdwijnen?
dat is het; een goed begin dus!