Hooi, gister heeft mn vriendin op mn verzorgshetje gereden. Alleen gaat Idillie elke keer met haar hoofd naar beneden. Als je haar hooft naar boven trekt doet aze het wel even maar daarna al niet meer.
Waar ligt dit aan?
LiVetime
Geplaatst: 05-06-10 11:45
Waarschijnlijk een heerlijk koppige pony die precies weet wie ze op dr rug heeft zitten? Heb al veel paarden gezien die dit doen en in alle gevallen ging het om een dominant paard/pony die haarfijn door had bij wie hij/zij onder het werk uit kon komen.
Ik denk dat de pony gewoon eigenwijs is Ik zou niet terug gaan trekken omdat het dan misschien een soort 'trekwedstrijdje' word
shanalover
Geplaatst: 05-06-10 19:39
Probeer de pony zoveel mogelijk bezig te houden, zodat hij geen tijd heeft om 'dom' te doen. Van zodra de ruiter even niet oplet heeft de pony de kans om haar zo te verrassen.
Goed voorwaarts houden en zelf actief rijden. Dan doen ze dit vaak niet. Het komt waarschijnlijk gewoon door de koppigheid van de pony. Dit heet de uitprobeerfase denk ik.
Zodra je merkt dat ze wil gaan zakken met haar hoofd, haar naar voren drijven. Veel figuren rijden (liefst met stelling en buiging), overgangen maken en al dat soort dingen om haar maar bezig te houden