Nu komt mijn vraag:
Hoe zou ik haar het beste in kunnen rijden als ze:
- Iedere keer verplaatst wordt.
- Elk jaar een veulen krijgt en met een dikke buik of veulen rondloopt.
Alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Ik word er niet voor betaald maar de eigenaar heeft geen tijd voor de pony's. Het is niet dat hij geen goede eigenaar is maar hij verkoopt de veulens. Ik heb nu 1 pony helemaal van begin tot het eind ingereden en 1tje half want daarna kon het verzorgstertje het zelf verder.Ik zou haar niet zelf in gaan rijden. Je hebt best wel wat kennis nodig bij het inrijden van paarden, de juiste accomodatie, begeleiding en een portie lef.
En aangezien het hier om een verzorgpony gaat, en inrijden heel gevaarlijk kan worden, zou ik mijn nek en mijn leven niet riskeren voor de pony van een ander, zonder dat ik er voor betaald zou worden....

(heb je trouwens een zadel dat goed past voor haar/hem??) Nouja ik wens je in ieder geval veel succes met inrijden!
) maar ik ga ook 2 keer per week naar verzorgshet, 2 keer per week naar verzorgijslander, verzorgveulen(nouja, veulen?? ze is 2) (die laatste twee staan op dezelfde plek) en heb ook nog eens 1 keer per week rijles.(2+2+1=5
) Achja, al krijg ik duizend toetsen, paarden is mijn passie dus ze kunnem me er niet weghouden!
xxannemiekxx schreef:Ik zou gewoon beginnen met het inrijden zoals je 'normaal' ook begint, en als ze dan een dik buikje krijgt longeren, lange lijnen enz. zodat ze haar conditie niet kwijtraakt en niet verleert hoe je moet sturen. Met lange lijnen, als ze weer drachtig is, kun je ook het zadel/een dekje met dekensingel/longeersingel omdoen, dan is het net rijden maar dan zonder er op te zitten(heb je trouwens een zadel dat goed past voor haar/hem??) Nouja ik wens je in ieder geval veel succes met inrijden!
xxannemiekxx schreef:trouwens, ik zit op het gymnasium en krijg bergen huiswerk, (en toetsen) maar ik ga ook 2 keer per week naar verzorgshet, 2 keer per week naar verzorgijslander, verzorgveulen(nouja, veulen?? ze is 2) (die laatste twee staan op dezelfde plek) en heb ook nog eens 1 keer per week rijles.(2+2+1=5
) Achja, al krijg ik duizend toetsen, paarden is mijn passie dus ze kunnem me er niet weghouden!
4evermy schreef:xxannemiekxx schreef:Ik zou gewoon beginnen met het inrijden zoals je 'normaal' ook begint, en als ze dan een dik buikje krijgt longeren, lange lijnen enz. zodat ze haar conditie niet kwijtraakt en niet verleert hoe je moet sturen. Met lange lijnen, als ze weer drachtig is, kun je ook het zadel/een dekje met dekensingel/longeersingel omdoen, dan is het net rijden maar dan zonder er op te zitten(heb je trouwens een zadel dat goed past voor haar/hem??) Nouja ik wens je in ieder geval veel succes met inrijden!
Zoiets was ik ook al van plan.
aerdenhout1 schreef:Ik ben niet met een oudere erbij maar mijn vriendin is ook bezig met haar pony inrijden en dat lukt ook.Meisje...je bent 12 jaar oud..hebt neem ik aan totaal geen ervaring met het in rijden van een paard/pony..dan zijn ook nog eens de omstandigheden waar ze in staan niet echt goed om een paard te beleren. Je moet ze ook ooit een zadel en hoofdstel op en in doen, goed kunnen longeren is een vereiste!
Dit kan alleen maar fout gaan voor zowel de ruiter ( jij dus) als de pony's!!
Niet aan beginnen, of met een oudere ervaren persoon die je kan helpen.