Ik heb mijn vorige pony Bey (grote 2 jarige shetlander merrie) onlangs verkocht. Met de reden omdat ik niks bijzonders met de pony deed en liever een rijpony wou kopen (en heb gekocht).
Ik heb zelf nooit problemen gehad met Bey. Met wandelen was ze wel sterk soms en echt een eigen willetje. Verder knabbelde ze af en toe aan de borstels en probeerde ze soms wel eens aan mijn mouw te knabbelen (waarop ik: Nee! zei, en dan hield ze op). Maar niks ernstigs.
De pony is verkocht om samen met een andere shetlander 'voor de sier' in de wei te staan bij mensen met een grote achtertuin. En 'leuk voor de kinderen'.
Het is nu een paar weken geleden dat ze verkocht is en kreeg vandaag een mailtje. Dat Bey niet zo lief meer is als in het begin. Met de andere pony kan ze wel goed overweg. Maar ze heeft de vrouw in haar arm gebeten(!), ze heeft de hond een schop gegeven en is vervolgens op de hond gaan staan, en hapt regelmatig in kleding en benen... verder is ze in omgang met de kinderen wel lief..
En vroeg ze aan mij wat de reden hiervan kan zijn.. Tja, ik weet het echt niet
jullie misschien?Van de hond vind ik het wel heel zielig, maar persoonlijk vind ik dat een hond niet in de wei tussen de paarden hoort te komen. Bij mij was ze ook geen honden gewend, dus weet ook niet hoe ze hiermee om gaat.
Het bijten kan natuurlijk niet, maar hoe kan het komen?
Het voelt nu een beetje alsof ik een 'gemene pony' heb verkocht, maar bij mij was ze niet zo.