Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
beantsje schreef:Zou het kunnen dat ze niet alleen naar buiten kan, dat ze de veiligheid van een kudde mist als je alleen met haar naar buiten gaat en dan in paniek raakt?
Ik ben benieuwd hoe ze het buiten in een groep doet.
SusanH schreef:Ben bang voor jou dat zich een patroon heeft ontwikkeld en ze heeft geleerd dat ze haar ruiter af kan werpen als ze maar lang/hard genoeg bokt. Enige methode om dit te doorbreken is iemand erop zetten die niet bang is voor het bokken en die een hele vaste zit heeft, zodat haar truckje geen zin heeft. Dat is een nadeel van veel verschillende ruiters op hetzelfde paard, niet alle paarden kunnen daartegen en sommige paarden uiten dat door dit soort dingen te gaan doen. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou je haar ook nog lichamelijk na kunnen laten kijken (bijv. fysio) maar omdat ze het alleen buiten doet lijkt mij niet dat het iets lichamelijks is.
Kan me wel voorstellen dat jij je rot geschrokken bent, en dat dit erg tegenvalt omdat jij na al die tijd heel blij bent om je eigen paard weer terug te krijgen. Dan zit je niet op dit soort kuren te wachten. Maar begrijp dat het rijden in de bak geen problemen geeft, ik zou me daar dus eerst op richten en het buitenrijden even aan een ander overlaten.
spinet schreef:Als ze dit normaal niet vertoonde en nu wel. Zou ik zeker haar rug eens laten na kijken door een osteopaat.
Daarnaast is ze natuurlijk een tijdje gebruikt als manege paard. Soms leren paarden handige trucjes om die irritante manege ruiters eraf te werken.
Maar mijn gevoel zegt eerder de rug.
SusanH schreef:Ben bang voor jou dat zich een patroon heeft ontwikkeld en ze heeft geleerd dat ze haar ruiter af kan werpen als ze maar lang/hard genoeg bokt. Enige methode om dit te doorbreken is iemand erop zetten die niet bang is voor het bokken en die een hele vaste zit heeft, zodat haar truckje geen zin heeft. Dat is een nadeel van veel verschillende ruiters op hetzelfde paard, niet alle paarden kunnen daartegen en sommige paarden uiten dat door dit soort dingen te gaan doen. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou je haar ook nog lichamelijk na kunnen laten kijken (bijv. fysio) maar omdat ze het alleen buiten doet lijkt mij niet dat het iets lichamelijks is.
Kan me wel voorstellen dat jij je rot geschrokken bent, en dat dit erg tegenvalt omdat jij na al die tijd heel blij bent om je eigen paard weer terug te krijgen. Dan zit je niet op dit soort kuren te wachten. Maar begrijp dat het rijden in de bak geen problemen geeft, ik zou me daar dus eerst op richten en het buitenrijden even aan een ander overlaten.
ik vind het lastig en ook niet helemaal eerlijk om in het bos zoveel dressuurmatige oefeningen te vragen, juist omdat ze het gewoon echt niet leuk vind en dan ook geïrriteerd raakt, denk dat ik deze streken dn juist ga uitlokken. de hele bedoeling van buitenrijden is toch ontspanning?
en in de bak al helemaal niet nodig omdat ze dan braaf is..
Je kan het een keer proberen met zo'n bit.. SusanH schreef:Ben bang voor jou dat zich een patroon heeft ontwikkeld en ze heeft geleerd dat ze haar ruiter af kan werpen als ze maar lang/hard genoeg bokt. Enige methode om dit te doorbreken is iemand erop zetten die niet bang is voor het bokken en die een hele vaste zit heeft, zodat haar truckje geen zin heeft. Dat is een nadeel van veel verschillende ruiters op hetzelfde paard, niet alle paarden kunnen daartegen en sommige paarden uiten dat door dit soort dingen te gaan doen. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou je haar ook nog lichamelijk na kunnen laten kijken (bijv. fysio) maar omdat ze het alleen buiten doet lijkt mij niet dat het iets lichamelijks is.
Aulaantje_x schreef:Wat zonde dat je paardje nou zo vervelend doet!
Ik denk ook niet dat het bit problemen oplost, maar proberen kan geen kwaad.
Gebruik je hetzelfde zadel als de mensen op de manege?
Want als zij een ander zadel gebruikten kan het natuurlijk zijn dat de spieren zich aangepast hebben en dat je zadel niet lekker meer ligt.
Jammer dat ze het alleen buiten met galopperen doet, anders had je zo'n pop op het zadel kunnen maken die ze er niet af krijgt, zodat ze merkt dat bokken geen zin heeft.
Ik hoop dat je snel weer veilig met je paard naar buiten kan!