Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

suus_ schreef:Ik lees een dominant paard die jou de baas is. Je zegt zelf er bang van te worden en dat merkt je paard.
Stijgeren en naar jou bokken is echt niet normaal, groot gebrek aan respect, dit is ook niet normaal puberen imo. Ik kan je geen betere tip geven dan iemand in de buurt zoeken (of iemand die bereid is van verder te komen), die jou kan helpen met de problemen met je paard. Iemand die vanaf de grond al kan zien (evt wat de oorzaak is) waar het mis gaat in de communicatie, aangezien ze daar zo over je heen loopt.
Je moet echt heel consequent te werk gaan, maar ze zeggen, dat dominante paarden de beste leermeesters zijn
Helaas weet ik hoe het is om half de wei uit getrapt te worden (niet door mijn huidige paard hoor)
grietje14 schreef:zou kunnen dat ze te laat bij haar moeder is weggehaald.
misschien ziet ze het ook wel zo dat jij haar van haar
moeder gescheiden hebt , dat ze nu boos op jouw is.
dan moet je haar goed laten merken dat jij de leider bent.
ze probeert je m isschien ook wel uit. ik zou gewoon eerst proberen
haar te laten merken dat jij de baas bent.of probeer eens horsemanship
met haar te doen op jouw manier.
Mieperdepiep schreef:Ik had net zo'n draak vorig jaar. Nu met een paar maanden Parelli knapt ze heel hard op.
Parelli (of een andere natural manier) geeft je de handvaten en tips hoe je dit op kan lossen. Het heeft mij en mijn paard enorm geholpen.
Waar in Groningen zit je?
(PS deze merrie heeft ook een tijd op marktplaats gestaan toch? Je wilt haar nu toch houden en hier aan werken?)
chantal1992 schreef:Mieperdepiep schreef:Ik had net zo'n draak vorig jaar. Nu met een paar maanden Parelli knapt ze heel hard op.
Parelli (of een andere natural manier) geeft je de handvaten en tips hoe je dit op kan lossen. Het heeft mij en mijn paard enorm geholpen.
Waar in Groningen zit je?
(PS deze merrie heeft ook een tijd op marktplaats gestaan toch? Je wilt haar nu toch houden en hier aan werken?)
ik zit in nieuwe pekela.
ja de merrie heeft te koop gestaan, maar ik heb haar toch weer van marktplaats afgehaald omdat
ik haar toch nog een kans wil geven, en omdat het verder wel een heel mooi paardje is.
Wat het waarschijnlijk ookwel goed zou kunnen doen in de sport.
Het word wel lastig blij te zjin met de allerkleinste vorderingen, ik erger me namelijk dood aan haar.
Ik heb vaak nieteens zin om naar haar toe te gaan.
Tenminste niet als ik alleen met haar aan de gang moet.

JoviBan schreef:Het is altijd goed om te kijken naar je eigen rol in deze relatie (want zo kun je het zien) en je eigen aandeel in het gedrag van je paard.
Zie ook mijn website onder 'Coaching'.
Is je paard trouwens ook nooit afgespeend geweest?