paard is schrikkerig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulrika

paard is schrikkerig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 18:26

Hallo bokkers,

Ze zijn bij ons langs de bak aan het werken...en aan de achterkant is een veld waar ze vaak met een tractor rijden.
Nou was er niks aan de hand laatste week super relaxed...tot dinsdag avond...ze vind ineens alles eng en rent voor alles weg terwijl ze overdag ook gewoon in de bak staat.
Ik heb haar gelongeerd langs allebei de kanten maar ze sprong zo wat in mijn armen...toen ben ik er langs gaan lopen en zo wat rondjes door de bak...maar toch rent ze dan weg of springt weer zowat in mijn armen.
Ik al mijn moed verzameld en er op gaan zitten...ik dacht nou komt t wel goed ze was relaxed en lekker nageefelijk...maar nee hoor we gingen heel de bak rond.
Het is me uiteindelijk gelukt 1 rondje door de bak heen te gaan zonder dat ze ergens van weg schoot of schrok.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?...ben heel rustig geweest en heb haar rustig laten kijken maar, nou is het iedere keer zo als ik ga rijden terwijl ze eerst vrij nuchter was.

Alvast bedankt.

mltex

Re: paard is schrikkerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:34

Andere factoren? wind? voorjaar? teveel energie?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:34

RT-P ->> OPG

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 18:36

mltex schreef:
Andere factoren? wind? voorjaar? teveel energie?

wind heeft ze nooit zo op gereageerd...teveel energie kan ook niet na een uur longeren en rijden en helemaal bezweet doet ze t nog en ze staat de hele dag buiten en ze krijgt geen ander voer...voorjaar kan maar betwijfel ik vorig jaar ook geen last van gehad

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:28

Ik ga er vanuit dat ze niet echt schrikt van die dingen waar jij nu aan denkt.
Het is gewoon een uittesten van jou, en jij laat dit nu toe, jij laat het eigenlijk gebeuren, en het paard vind dit op dit moment eigenlijk wel een leuk spelletje.
Dus eigenlijk ben je nu bezig haar dit gedrag aan te leren, stel je gewoon anders op en het probleem zal weer verminderen.

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:56

overal 10x langs lopen, tot het over is

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:19

Toch steeds er langs lopen op een gegeven moment krijgt hij misschien toch door dat toch niet zo eng is zoals het lijkt.
Het paard waar ik op rij heeft altijd in een bepaalde hoek en ik blijf er toch steeds langsrijden en het gaat wel steeds beter.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 18:54

aeolusnr1 schreef:
Ik ga er vanuit dat ze niet echt schrikt van die dingen waar jij nu aan denkt.
Het is gewoon een uittesten van jou, en jij laat dit nu toe, jij laat het eigenlijk gebeuren, en het paard vind dit op dit moment eigenlijk wel een leuk spelletje.
Dus eigenlijk ben je nu bezig haar dit gedrag aan te leren, stel je gewoon anders op en het probleem zal weer verminderen.

Weet zeker dat dit klopt...heb vandaag weer les gehad en iedere keer als ik haar vroeg in te buigen begon ze te klieren en vond ze alles eng :+ ben er dus uit...bedankt voor de reacties!