Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Normaal gezien doen de meeste paarden dit als ze aandacht willen, maar mijn paard doet het dus -net als die van jou- ook gewoon tijdens het poetsen. Volgens mij is het wel een vorm van uittesten, zeker in combi met het bijten. Als ik mijn paard de boze vinger geef en duidelijk NEEN zeg, houdt hij er gewoonlijk wel mee op, maar soms gaat hij door en blijven we dit gewoon herhalen; de volhouder wint
!
Niikiit schreef:je kan je ook groot maken op het moment dat ze weer wil gaan schrapen of bijten, een dreigement maken. je doet het eigenlijk heel onverwacht en kijkt haar ook aan, streng (roofdier). je maakt een rare snelle beweging haar kant uit, ze zal schrikken. doe dit tot ze bij de minst geringe beweging weet ow nu moet ik stoppen. heeft ook geholpen bij mijn ex-lease-paard. je doet dus niet echt iets, je dreigt alleen.
en als ze het goed doet, aan het eind belonen door flinke aaien te geven

Joline_ schreef:Libera schreef:Sorry hoor, maar de aanhouder wint!!
Daar heb je helemaal gelijk in. Zeg ook niet dat het niet kan werken, maar tot nu toe heb ik hier
geen vordering in gezien. Door het op die manier te doen