Sinds kort gaapt mijn haflinger redelijk veel, maar alleen als ik hem de wei uit haal. Voorheen gaapte hij vrijwel nooit, heel zelden, bijvoorbeeld na het rijden.
Het eerste dat in mij opkomt is maagzweren...Misschien handig om eens te laten testen.
marleen_usar
Geplaatst: 13-05-10 14:20
Zijn er verder nog dingen die je opvallen?
chocobroodje
Geplaatst: 13-05-10 14:21
Hoe oud is je paard? Gapen is bij jonge paarden vaak een teken van het verwerken van informatie. Ook zorgt gapen voor extra zuurstof in de hersenen Maar waarom ze precies gapen weet niemand
marleen_usar
Geplaatst: 13-05-10 14:22
Mijn paard gaapte toen hij leverbot had, maar hij was ook zichtbaar heel erg moe.
Mijn hengst gaapt ook veel. Vooral met rijden is dat lastig omdat het niet gaat met een neusriem om. Hierdoor is hij soms lastig met zijn hoofd tijdens het rijden vooral aan het eind.
Voorderest heeft ie nog heel veel energie, zodra hij enthousiast wordt. Hij is 20 april 13 geworden.. En sinds begin vorige maand zijn zij het land op gegaan.
Mijn paard heeft het een poos ook heel veel gedaan. Vooral na het rijden .. Ik dacht dat het aan zijn wolfstanden zou liggen, want die moeten er dringend uit, maar toen ging het na een goed weekje vanzelf weer over ..
Ik ben mijn paard rond die tijd wel een anti-oxidanten-mengeling gaan voeren, misschien dat die geholpen heeft
Yellowbird
Geplaatst: 30-05-10 16:59
Mijn hengst van 4 gaapt ook aan een stuk door. Staat 24/7 op t land en heeft 3 weken terug een wormenkuur gehad
Bij sommige dierensoorten (bijv. honden) is gapen een vorm van opwinding / stress... kan positief en negatief zijn. Weet niet of paarden ook gapen om deze reden, maar het was het eerste wat in me op komt:)