Nu heb ik hem ongeveer een maand. Voor ik hem gekocht had, was hij al vaak gelongeerd geweest met kopstuk en zadel en dat ging allemaal goed zei de eigenaar.
Toen ik hem voor het eerst ging longeren was dat zonder zadel en zonder kopstuk.
Dat ging allemaal goed, gij werkte goed mee
En hij kwam vanzelf naar mij als ik hem ging halen uit de weide enzo, alles ging kortom perfect.
Maar na een tijdje , 3 weken ofso, begon zijn gedrag helemaal te veranderen.
Ik ging hem uit zijn weide halen, maar vanzelf kwam hij niet.
Dus ik dacht dat hij gwn geen zin had ofso. Ik pakte hem en had hem gepoetst en begon hem te longeren. Maar elke keer als hij tot de helft van de ronde kwam, stopte hij en stelde hij hem recht voor mij, en elke keer als ik dan met men zweep sloeg, begon hij te stijgeren en te bokken.. 2 dagen daarna wou ik hem nog eens longeren, dus ik ging nr hem en haalde hem uit zijn weide..
Maar toen ik hem wou poetsen begon hij heel erg beu te doen, ik wou z'n hoeven doen maar hij liet dat totaal niet toe.Maar tog probeerde ik het, maar opeens begon hij massas te flippen, hij begon te trekken en ik probeerde hem te kalmeren maar niets hielp. Hij trok zijn halster kapot en de paal waar hij aan vast ging trok hij los en hij liep weg.. Ik kon hem pakken, maar heb hem derna niet meer gelongeerd .. Ik weet er egt geen raad meer mee, kunnen jullie mij helpen ?
x Julia