Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amber2202 schreef:ik zeg gewoon doorgaan..
ze moeten de link gaan leggen dat ze weten dat er niks aan de hand is en dat ze gewoon weer gelukkig terugkomen bij elkaar..
doe ze gewoon stuk of 4/5 keer per dag om en om even paar minuutjes eruit.. ga gewoon lekker wandelen en zet ze weer terug..
en ga het op die manier opbouwen tot ze gewoon normaal eruit kunnen..
die van mij heeft het ook een paar keren gehad met andere dat hij over de zeik was..
nu is er op zich niks meer aan de hand.. hij hinnikt nog wel maar raakt niet meer in paniek..
hoop dat het werkt!!
succes!
loveulla94 schreef:hoi!
ik herken dit 100%
ik probeer uit te leggen wat bij ons het geval is,
wij hebben 3 paarden
1 KWPN en 2 friezen (hengst en merrie)
Mijn kwpn en mn Frieze merrie zijn ook heeele goeie vriendinnen,
ze kunnen NIET!! uitelkaar,
mn kwpner hinnikt zich dood als de fries er niet staat,
maar nu je het zo zegt,
Eerst had mn pony ook een andere vriendin (ook een frieze merrie) en die is ook overleden, Ik ben ook heel erg benieuwd als het daar aan ligt.
Maar volgens mij hinnikde ze toen ook al heeel erg! (mn kwpner en die andere frieze merrie.)
Nu.. zijn ze er al iets meer aan gewend,
(vandaag hinnikde ze helemaal niet!!) dus blijf door gaan, over een poosje zullen ze vast wel weer denken (hopelijk!!) oh, ons vriendje/vriendinnetje komt wel weer terug!
Ik hoop dat jij en ik eruit komen! want dit kan idd echt niet langer!
twinducklin schreef:Lastig probleem. Ze doen dit niet alleen op de wei maar dus ook op stal? Is het niet een gewoonte dat als er een paard van stal af gaat meestal het zo is dus ze allemaal de wei op gaan, of andersom dat ze dus allemaal op stal gaan. Dan is het natuurlijk gewoon een kwestie van gewoonte onderbreken. Wat doen de paarden die als laatste op stal/wei gaan als je ze wat extra te eten neerlegd zijn ze dan ook niet rustig?
ukoldaatje schreef:Bij ons gaat dat ook zo hoor, met mijn drie paardjes. Als ze op de wei staan en ik neem er 1 mee, dan raken ze helemaal over de rooie.
Ik zet de shetjes op stal als ik ga rijden, anders gaan ze helemaal door het lint, letterlijk en figuurlijk. Gelukkig gaat mijn fjord wel normaal met me mee en draait ze nooit om...(klopt even af)..
Is even een handeling om er 2 op stal te zetten voordat je gaat rijden, maar das beter dan er 2 door de draad te hebben.