probleempje paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Werner

probleempje paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:12

Hey,

Lange tijd niet hier geweest maar wilde toch eens even wat vragen.

Sinds kort staat mijn paard op een andere stal bij gebrek aan weide. Nu ging het de eerste tijd erg goed maar sinds kort loop ik tegen verschillende problemen aan en wil hier graag een mening over. (heb zelf wel een mening maar weet niet of die kort door de bocht is)

Nu...mijn paard stalde ik daar vanwege de dagelijkse weidegang zowel in de winter als in de zomer. Daarnaast vonden ze natuurlijk houden van paarden (buiten het in de nacht op stal) erg belangrijk dus dacht ik dit is fijn.
Er zou twee driemaal daags hooi gevoerd worden en daarnaast onderhoudsbrok of eventuele andere voeding.

Sinds kort merk ik op dat mijn paard niet meer dagelijks volle dagen de weide op kan. Daarnaast als hij al buiten komt is het maar voor een uurtje of soms ietsje langer. Er staat geen gras meer op de weide en ook echt kuddeverband is er niet meer. Ook zijn de eigenaren vaak van huis en dat is hun reden om mijn paard binnen te houden. Ivm verzekering of zoiets.

Ik merkte op een gegeven moment dat mijn paard wat in begon te vallen. Niet zo erg, aangegeven en ze zouden meer hooi gaan bijvoeren. (ontworming had ik gedaan maar hij kreeg maar 1 plakje hooi per keer nu weer de oude vertrouwde 2) Sinds een week krijgt hij echter geen hooi meer aangezien er geen hooi meer geleverd kon worden. (is wat me verteld is) bij navraag is er wel degelijk hooi besteld en zou deze geleverd worden maar ondertussen staat hij dus al een aantal dagen zonder hooi.

Ik heb geen idee wat nu te doen. Ik vond het echt fijn daar. Leuke mensen, leuke paarden en een fijne accomodatie. Maar ik heb toch het idee dat mijn lieveling het minder goed heeft dan dat ik dacht.

troi

Re: probleempje paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:31

Niet accepteren! Grondig gesprek hebben met deze mensen en daarbij zeggen wat er afgesproken is en dat ze dat dienen na te komen. Eventuele smoesjes heb jij niks mee te maken, jij betaald voor die diensten dus moeten ze die leveren. Mocht er uit dat gesprek geen verbetering komen dan wegwezen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:37

Inpakken en wegwezen! Als deze mensen zich nu al niet aan hun afspraak kunnen houden, dan word het ook niet beter ben ik bang!
Zeker het minder hooi voeren en dat ook je paard achteruit gaat in zijn lijf, getuigd van weinig paardenliefde/ kennis.
Al moet ik heel Nederland door, mijn paarden krijgen hooi! En er is meer dan genoeg te krijgen hoor, geloof mij!( Ik heb 32 paarden op stal staan dus weet waar ik het over heb!)

Werner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 21:09

Ja voel me er niet goed bij...

Zit echt te dubben want verder is het er echt heel fijn en gezellig...

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:20

Heb je gepraat met andere paardenbezitters die hun paard hier gestald hebben? En wat zijn hun ervaringen? Maak je probleem in ieder geval bespreekbaar en misschien is het een idee om afspraken op papier te zetten? Je moet op een stal kunnen vertrouwen dat de paardenverzorging goed is! Want een PH die nu veel weg is en dan je paard op stal laat staan? Dat klinkt niet goed!! Zelfs niet als het voor de verzekering is, laat dan maar een paardenoppas komen ofzo? De PH heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen om de paarden te stallen en moet die ook na komen. Zo als hierboven vermeld werd, je betaalt ervoor!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:25

Hallo! Wat een nare situatie!!
Ik zou het wel weten als ik jou was: Maken dat je daar weg komt. Gezelligheid, fijne mensen, leuke omgeving, weidegang, etc etc het is op veel plaatsen te vinden. Als ik ook maar het vermoeden zou hebben dat mijn paard niet goed verzorgd zou worden, tegen alle afspraken in... Zou mijn paard daar geen dag langer laten staan.
Dat ze niet de hele dag op de wei kunnen, daar zou ik wel voor even begrip voor hebben, maar paarden geen ruwvoer geven, en wel zo erg dat jij ziet dat je paard ingaat vallen... Voor mijn gevoel kan dat gewoon ECHT NIET!!!

Wens je heel veel succes met een goede beslissing. Sterkte!

Werner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 21:31

Er zijn nog twee personen die klachten hebben. Schijnt al jaren zo met ups en downs te gaan. Erg lastig. Ben iemand die graag direct en eerlijk is maar dan een smoes krijgen of scheve gezichten vind ik echt heel erg.
Heb een weide daar gaat het niet om. Kan weggaan want heb die weide al lange tijd ter beschikking echter is deze ook niet zo groot en heb ik er geen schuilstal op staan. De stal die erbij was is weer in gebruik door de eigenaar van de woning die bij de weide ligt.
Heb hem er wel op gehad vorige zomer is ongeveer 1300m2 maar is wat klein voor constant op te staan en moet nu echt wat bijkomen.
Of zal ik hem terug daar gaan zetten en zelf hooi gaan bijvoeren? Het is niet handig met rijden. Nu heb ik een bak ter beschikking daar reed ik dus in de weide.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:39

Zijn er geen andere mogelijkheden bij jou in de buurt?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:42

Ik zou dit ook niet accepteren.
Je hebt afspraken gemaakt die niet nagekomen worden, waar je bij toeval achter komt. Men is niet eerlijk tegen jou en ondertussen heeft je paard het niet zo goed als zou moeten.

Geen hooi te krijgen is voor mij ook absoluut geen argument. Het klinkt mij meer in de oren als makkelijk geld willen verdienen door er een pensionstal van te maken maar er niet echt voor willen gaan zodat je dit soort dingen krijgt.
Ik vind dat je gewoon eerlijk naar de mensen toe moet zijn. Als je scheve gezichten of iets dergelijks krijgt zit er toch iets niet helemaal goed.

Ik zou deze mensen niet meer kunnen vertrouwen en dan zou ik toch voor iets anders gaan kijken. Het is leuk dat het er gezellig is maar je paard gaat voor en je moet er vanuit kunnen gaan dat je paard goed verzorgt wordt als je er niet bent. Daar betaal je tenslotte voor.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:07

Ik herken het. Hier is ook al vanaf zondag geen hooi.
Nu is het wel zo dat er morgen hooi geleverd wordt en ik weet dat er de aankomende tijd gehooid gaat worden voor een volledig jaar. Is wel een prettige gedachten.
Nu staan ze hier dus wel op de weide en ook een weide met gras maar ik moet ook zeggen dat ik ook ff heb moeten slikken hoor.
Zit dan ook nog met een knieblessure, een lentefeest en een bruiloft voor de boeg en kan dus eigenlijk geen kant uit momenteel.
Nu heb ik een man die graag voor me naar de paarden gaat als ik het vraag (rijdt zelf ook) maar aangezien we vier kids hebben lukt dit soms na zijn werk niet.

Ik hoop voor jou dat het snel opgelost is. Vervelende situatie. Maar als je weide hebt waarom zet je hem dan niet tijdelijk op de weide tot er weer hooi is of zo? Is toch beter dan niets. (als je tenminste niet weg wilt daar dan)