Ik heb een haflinger die onwijs lief is!
hij heet Wolf
en super verkeersmak is.
Een maandje geleden was ik samen met een vriendin en haar paard een rondje buiten gaan rijden. We waren nog geen 10 min onderweg
we reden op een polderweg en er kwam een wielrenner van de verte aanrijden.
Wolf stond opeens stil en hield zijn hoofd heel hoog ik voelde dat die bang was en dat er iets zou gaan gebeuren maar hij mag niet opeens stil staan dus ik hem weer proberen te laten stappen.
Wolf draait die zich ineens om zo een aardappel weiland in en hard wat die ging ik hing er half naast maar heb me er weer opgekregen toen zag ik een sloot maar die zag Wolf niet en ik ging al in de verlichte zit zitten maar gelukkig hij remde af!
ik weer de weg op vragen of het goed ging met vriendin!
ik helemaal in shock!
zie ik weer zoon wielrenner in de verte dus is spring er af.
na 10 meter verder komt die wielrenner steeds dichter bij en Wolf ziet hem ook hij draait zich weer om en sleurd mij mee maar ik hield hem echt niet meer dus liet ik hem maar los.
hij weer dat aardappelveld in
vriendin heeft gelukkig der paard in controle maar die wielrenner zo ombeschoft!
elke keer als ik vroeg meneer wilt u even wachten reed die weer een meter er Wolf weer weg! op een gegeven moment zag ik een paar jongens op fietsen dus ik vraag heel vriendelijk willen jullie de weg afzetten met jullie fietsen gelukkig deden ze dat en zo heb ik Wolf kunnen pakken en ben ik erop naar huisgereden een aardige mevrouw van een andere stal in de buurt is er naast blijven lopen tot dat we weer op onze stal aan kwamen!
nou ik verder gereden in de bak maar wat een spanning!
ik doe zeg maar aan rechtrichten maar ja na een tijdje liep die weer heerlijk maar steeds als er weer een fietser aan kwam rende die weer weg!
gelukkig gaat het nu met rijden steeds beter maar nu ze op de wei mogen moeten wij een weg oversteken en aan onze stal ligt een fietspad en gister met naar de wei brengen schrok die weer. ik doe me touw dan zeg maar om zijn neus zodat ik wat sterker ben. maar er kwam dus een fietser vlak langs ons en wolf ging weer rennen ik me hielen in het gras gezet maar ben uiteindelijk op de grond gevallen met nog een paard aan de hand zegmaar....
nou ik weer terug naar stal en effe gewacht en daarna weer opnieuw geprobeert maar nu met een kettingtje nu was die wel heel braaf!
maar zijn jullie paarden ook zo bang voor wielrenners en weten jullie nog een beter idee!
sinds dat ongevalletje ben ik niet meer naar buiten geweest ik rijd gewoon met bustrens maar mijn lesgeefster heeft me een stang en trens aangeboden