paad vind niks leuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

edith2Jarig

paad vind niks leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 10:46

Ben heel benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. mijn bijna 4 jarige irish cob merrie loopt bijna constant met haar oren een beetje naar achter en regelmatig met een beetje opgetrokken neusgaten. Ziet er dan superchagerijnig uit. Dit paard heeft een uiterst gevarieerd leventje; bijna 24/7 met maatjes op het land, zo'n 3 x bereden in de week, beetje wandelen, "naturalhorsemanshippen", soms longeren of los springen, samen niksen.
Heeft een cool karakter, geen druktemaker, gebit en zadel is allemaal in orde maar alleen als ik buiten met haar wandel of op haar rijdt gaan die oortjes mondjesmaat naar voren. Wat kan ik hier mee???

Dani

Re: paad vind niks leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:56

Kan het ook zijn dat ze het wél leuk vindt, maar gewoon haar oren naar achter heeft staan? Dat heeft die van mij ook namelijk. Buiten staan d'r oortjes recht naar voren, bij al het andere werk staan ze vooral naar achter gericht.

Ik maakte me daar ook altijd druk over, tot ik haar erop betrapte dat ze half stond te slapen en haar oren nóg naar achter had. Dus nu ga ik er maar vanuit dat het gewoon 'haar ding' is, en niet zo veelzeggend is. Ook omdat ze met VD/grondwerk los loopt, en dus gewoon weg kan lopen van mij, maar dat doet ze niet. Dus vindt ze het kennelijk toch leuk genoeg..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:03

Misschien is dat haar standaard gezichtsuitdrukking en betekend het niet dat ze niks leuk vind.
Zo te zien heeft ze genoeg afwisseling, dus daar hoef je je in ieder geval niet schuldig over te voelen :D

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:03

Is TREC niets voor jullie? In mijn onderschrift lees je er alles over. Kan ook aan de hand.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:05

Heb je een foto?
Heeft volgens mij niets te maken met dat ze niets leuk vind. Is vaak gewoon ontspannen toestand. Hier zien de paarden er ook altijd wel zuur uit als ze beetje staan te suffen en gaan de oren alleen echt naar voren als ze wat horen/zien.

edith2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 13:45

Zo had ik het nog niet bekeken. dat het misschien gewoon haar uitdrukking is. Ik hoor ook wel eens; hé kijk niet zo boos terwijl er niks is. Dat zo udan vergelijkbaar zijn. Ik ga even speuren naar een foto

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:11

Misschien vind ze alles wel leuk ja, maar laat ze dat niet zo blijken.

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:16

mijn paard doet dit ook heel vaak. ze is dan gewoon ontspannen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:18

Gebeurt wel vaker hoor... Mijn gezicht staat ook vaak op standje "pissig", maar dan ben ik vaak gewoon geconcentreerd of er juist totaal niet bij met mijn gedachten. Die oren zeggen ook niet bij alle paarden hetzelfde.