sinds december heb ik een paardje van inmiddels 2 jaar oud. Staat hele dagen lekker op de wei, maar aangezien ze nog een stukje moet groeien, en nu al bijna 1,70 is (en nee ik overdrijf niet) Wil ik toch wel dat ze redelijk braaf op de wasplaats kan staan. Zolang je bij haar staat is er niks aan de hand, maar als ik onder het touw doorloop om bijv. een andere borstel te pakken, dan is de kans groot dat er een hoef in mijn nek hangt. Ze kapt met haar voorbeen zover naar voor en vooral ook hoog, dat heb gevaarlijk is om voor haar door te lopen. Ze doet dit alleen als je met je rug naar haar toe staat, of van haar wegloopt. Loop ik achteruit weg, dan doet ze het niet (maar lig ik op de grond, omdat ik over de hond val) maar dit wil ik niet eindeloos blijven doen.
Ze doet dit ook in de wei, als ze er niet snel genoeg uit mag. Ik ben van mening dat het nog een jong diertje is, maar dat ze het allemaal wel erg goed doorheeft, en ook dat ze weet dat ze het niet mag.
Hoe kan ik haar dit op een nette manier afleren. (heb al geprobeerd haar tegen mijn schoen aan te laten kappen met haar kroonrand, zodat ik eigenlijk niet doe, maar zij wel iets voelt. maar dit durf ik eigenlijk niet aangezien ze veel te hoog en te ver kapt)
Verder in de omgang is het een super braaf beestje, waar absoluut geen kwaad in zit, maar dit moet ik toch niet hebben, hoop dat jullie me kunnen helpen!
groetjes
edit: titel aangepast
maaien met het voorbeen