ben het liefst in het donker bij mijn paard , maar hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

ben het liefst in het donker bij mijn paard , maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:26

hallo ,

ik doe met mijn draver aan naturel horsemanship , alleen gaan veel mensen zich er mee bemoeien als ik overdag bezig ben , dus meestal ga ik naar de heuvel in het bos om lekker met haar alleen te zijn :)
alleen dat gaat ook niet altijd , omdat ik ook wel eens lekker thuis in de bak wil zijn , en wij beiden zijn het liefst lekker bij elkaar zijn, zonder anderen . in het donker naar haar toe gaan en het schemerlampje in de bak aandoen en wat spelen in de bak, is dan ook het liefst wat ik doe, lekker tegen haar babbelen over school en andere dingen , zonder steeds achterom kijken of er iemand meeluistert , maar nu het langer licht wordt, wordt dat best wel een beetje lastig , want om op schooldagen nog om kwart over 9 naar haar toe te gaan is ook een beetje lastig. :Y)

kan iemand me misschien een beetje raad geven?

liefs femke :(:)

tamary

Re: ben het liefst in het donker bij mijn paard , maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:36

Vroeg opstaan?
Meeste mensen hebben een vast ritme qua tijden. Als je die ritmes weet kan je de stille tijden uitkiezen.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:39

natuurlijk , daar heb ik nog helemaal niet aangedacht !

dan moet het dus wel voor schooltijd , zal kijken of dat gaat lukken .

bedankt.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:42

wat bedoel je met: veel mensen gaan zich er mee bemoeien? kun je dat uitleggen?
misschien snappen ze wel helemaal niet waar jij mee bezig bent, en onbekend maakt onbemind.
als je steeds over je schouder moet kijken of er iemand meeluistert, kun je niet lekker geconcentreerd bezig zijn. kun je ze niet gewoon negeren?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:44

hoi hinta,

nou ja , het is ook vooral de kritische blik die me wat nerveus , en daardoor ook het paard , maakt . negeren kan wel , maar lekker ontspannen zal het niet worden , helaas.

bedankt.

liefs.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:49

ik snap het wel, was voor mij reden om te zoeken naar een rustige plek en niet te "gezellige" stal, ik heb niet zo veel behoefte aan dat iedereen zich "gezellig" ermee bemoeit. maar trek je er niet te veel van aan.. als dat lukt. ik kan in de loop der jaren wel meer verdragen dat mensen op je vingers kijken, misschien komt dat bij jou ook wel naarmate je langer bezig bent met je paardje.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:52

dankjewel voor de reactie atalanta ,

ik denk dat ik toch een tijdje lekker vroeg in de ochtend naar hem toe ga:)

ik spreek jullie morgen verder , ik ga nu lekker slapen .
liefs en bedankt !

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:55

weet je zeker dat het een kritische blik is?
misschien zijn ze super nieuwsgierig naar wat jij allemaal voor leuks met je paardje aan het doen bent. probeer je idd te concentreren op je paardje, dan gaat het vanzelf steeds beter en komen ze allemaal bij jou om dat ook te leren.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:02

Ik begrijp het best. Maar probeer je er niks van aan te trekken. Bij mij op stal zitten ze soms ook wel te kijken. Maar volgens mij krijgen ze nu een beetje door wat ik met haar doe en vragen ze ook wel eens dingen. Dus misschien vinden ze het wel hardstikke interressant.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:07

Dat heb ik hier ook, deze morgen nog was ik lekker met mijn paard gek aan het doen in de piste en ik besloot van eens te proberen op haar te stappen zonder iets aan.
Dus ik zet haar naast een bankje en ga eerst wat hangen en nog een paar keer opnieuw proberen, begint er net een vergadering in de kantine aan de piste.
En ineens zie ik een mevrouw vanuit de kantine mij echt aanstaren zo van : 'Wat is die aan het uitspoken'
En meestal begint dan iedereen mee te kijken :P
Maar ik probeer dat ook gewoon te negeren, bitloos rijden vonden ze in het begin ook heel interessant om naar te kijken, maar ondertussen zijn ze het al wel gewoon denk ik,
dat ik nogal veel andere dingen met mijn paard doe dan zij :)

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:29

Hammeke schreef:
op haar te stappen zonder iets aan.

En ineens zie ik een mevrouw vanuit de kantine mij echt aanstaren zo van : 'Wat is die aan het uitspoken'

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar het kan anders overkomen hoe je het hier beschrijft :D
Vind het heel knap dat je gewoon de dingen doet met je paard die je wil doen ook als mensen er vreemd tegenaan kijken.

Snap dus ook heel goed wat de TS bedoelt, alleen jammer dat je (TS) je "verstopt" , ook al is dat onbewust, omdat je gewoon niet in drukte met je paard bezig wil zijn.
Zoals jij met je paard bezig bent geloof ik absoluut dat je een hele goede band hebt met je paardje :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:44

Dit heb ik ook een beetje. Volgens mij ben ik de enige natural op mijn pensionstal. En ik kan ook niet geheel lekker werken als er andere mensen zijn. Vinden het toch allemaal maar een beetje raar gedoe wat ik daar doe.

Maar nu ik ermee doorgegaan ben, rij ik zonder zadel met halster en een ontspannen teugeltje, ook op buitenrit. Nu kennen ze mijn paardje wel een beetje en dat het echt geen makkelijk rustig beestje is, dus zal het toch allemaal wel ergens goed voor zijn.

Gewoon door blijven gaan, opgegeven moment zien die mensen wat jij met je 'rare manier' bereikt, en zullen ze echt niet meer zo kritisch kijken.

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:49

wat ook wel eens wil helpen tegen onbegrip en starende blikken is mensen laten zien wat je doet en waarom je het doet. Zelf heb ik in het verleden als westernruiter op een stal gestaan waar alleen engels werdt gereden. Ook combineer ik mijn western rijden met NH, dus ik was helemaal de vreemde eend in de bijt. Om deze negatieve blikken om te draaien heb ik toen samen met mijn bijrijder besloten om iedereen er bij te betrekken, zo hebben we uitgelegd hoe western rijden werkt, iedereen uitgenodigd bij een les en de mensen die wilde ook zelfe eens laten rijden en ervaren hoe het is om iets "anders"met je paard te doen. Had voor ons een super effect!