''Pop'' om in te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

''Pop'' om in te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:57

Hoi,
Gisteren zat ik bij mijn vader op de scooter en we reden langs een boerderijtje waar iemand bezig was met een paard te longeren. Waarschijnlijk was dit paardje onbeleerd, want ik zag dat er een soort van pop op z'n rug ''zat''.
Waar dient dit voor? Om het paardje te laten wennen dat r iets met gewicht op zijn rug zit ofzo?

skins

Re: ''Pop'' om in te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:41

Ik heb het ook al gehoord dat mensen dit doen. Het is inderdaad om te wennen dat er "iets" op zijn rug zit, zonder dat er echt ongelukken gebeuren ;).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:42

Ik dacht aan iets heel anders... _O-

Maar inderdaad, voor het gewicht en dat een paard went aan het idee dat er iets op zijn rug aan het bewegen is. :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 13:50

Oh oke, en hoeveel weegt zo'n pop dan ongeveer? Want neem aan alstie een kilo'tje of 30 weegt, dat het dan ook niet echt fijn is als dat op zijn rug op en neer stuitert, of word dat vastgezt?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:53

Tja, lijkt mij rond de 60 kilo. Tis eigenlijk best een slim idee, als hij raar gaat doen valt de pop eraf ipv jou. Word ook wel met zandzakken gedaan, dacht ik!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:54

Zoals ik hem ken weegt die pop zoveel als een overall vol met stro. Bijna niets dus. En hij is bedoeld om te zorgen dat als ze omkijken, of inbuigen dat ze iets hoogs boven zich zien en daaraan kunnen wennen.

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:54

Jaa , wij doen dat met een pattatenzak of andere .. bij ons was het een paard dat bleef bokken tot je er af lag , zelfs een man van 80kg werd er afgebokt daarom gebruikte we een aardappelenzak toen was het probleem opgelost , ze kreeg het er niet afgebokt en ze gaf het op :p

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:57

ik heb het met ee vriendin ook eens gebruikt voor een jong paard. het was niet eens zo zeer om hem aan het gewicht te laten wennen want hangen en dan een rondje stappen was geen probleem maar dit paard werd helemaal gek op het moment dat hij 1 stap moest verzetten met iemand die gewoon rechtop op zijn rug zat. sprong echt als een rodeo paard de lucht in en zijn dr flink hard afgeklapt. toen hebben we een overall met stro gevuld en die op zijn rug vast gebonden. hij ging flink uit zijn plaat maar hij kreeg het niet van zijn rug af en zodoende is hij er langzaam aan gewend aan geraakt zonder dat wij gewond raakten.