bijna aanvallen met opzadelen... wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merel_xx

Berichten: 279
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: alblasserdam

Re: bijna aanvallen met opzadelen... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:15

zoon paardje hebbe wij ook daar moet je gewoon alles voor 1 oplegge dan is er niks aan de hand weet niet of je dat al hebt geprobeerd? xx

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Re: bijna aanvallen met opzadelen... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:25

bokt ze soms/vaak tijdens het rijden, doet ze verveldend in één richting, verzet ze zich vaak tijdens het rijden, gaat ze vrijwel nooit aan de teugel, is een pas van het achterbeen korter dan de andere, kan ze vierkant halthouden, enz enz. dat zijn allemaal zaken die op een lichamelijk ongemak kunnen wijzen en waarbij het echt kan helpen om een osteopaat eens naar je paard te laten kijken.
ook het zadel kan pijn doen, maar dat is al meermaals gezegd.
een ervaring uit het verleden kan ook en dan kan je het wel afleren als je er bewust op oefent... ik zadel mijn pony elke keer op alsof het de eerste keer is en dan blijft ze rustig; als ik me wil haasten, dan hervalt ze weer in haar nukkige gedoe van vroeger (zij heeft rugproblemen gehad en is gekraakt geweest daarvoor)

maar het kan ook met hengstigheid te maken hebben, vermits het paard het nog maar eventjes heeft. mijn merries worden voor het moment ook weer hengstig, dus het is wel de tijd. het kleine merrietje hier is ook een kreng rond die periode...

azaro
Berichten: 244
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Belgie, Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 23:29

Nu doet ze het niet meer heb er niet te veel aandacht aan gegeven ze heeft wel een nieuw zadel