Paard vervelend in de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hill_R

Paard vervelend in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 19:11

Mijn haflinger is ontzettend vervelend in de wei / bak.

Sinds een paar maanden vormt het een probleem als mijn haflinger in de bak of in het weiland staat.
Eerst was het zo dat de merries gescheiden stonden van de ruinen, en nog twee andere paarden in een ander stuk land.
Deze stukken land zijn wel allemaal met elkaar verbonden, maar worden afgescheiden door middel van stroomdraad.
Dit geld ook voor de bak / paddock.

Hierdoor kunnen alle paarden tegelijkertijd buitenstaan zonder dat ze bij elkaar kunnen.

Nu is het de laatste tijd zo, dat mijn paard, (als enige!) heel vervelend doet als er paarden naast haar in een stuk in de wei / bak staan.
Dan begint ze zomaar uit het niets te bokken / steigeren, en ze geeft niets om de draad, daar walst ze gewoon door heen.

Dit betekend voor haar, dat zij af en toe alleen op stal staat, omdat ze weer de boel vernield heeft. (De rest kan zonder problemen buiten staan)

Heeft iemand van jullie zulk iets meegemaakt, en weten jullie wat hier een oorzaak van kan zijn, en hoe ik dit misschien op kan lossen?

Het wordt namelijk bijna weer tijd dat de paarden de hele dag buiten staan, alleen dat betekend dat m'n haflinger er niet bij kan .......

Jessy80

Re: Paard vervelend in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:24

Oh mijn pony had dat ook, liep gewoon door het stroomdraad heen. Ik denk dat bij haar de oorzaak was dat ze samen met dr vriendin wilde zijn, die stond toen in de bak ivm. hoefbevangen. Toen ze weer bij elkaar stonden was het over. Heeft ze niet een vriendje op het andere land? Bij mij was het haar buurvrouw op stal. Lastig, ik hoop dat je er uit komt.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:29

hoi
kan het zijn dat er een nieuw paard bij is gekomen? dat zou ook een reden kunnen zijn dus een soort dominantie probleem naar dat andere paard. want als ze zonder aanleiding door dat draad heen gaat zou het kunnen dat ze persee ergens heen wil.

Het gebeurd ook nog weleens dat het paard de link heeft gelegt met als jij komt dat die gelijk uit de wei/paddock moet en gelijk moet gaan werken of iets degelijks. Dus je kan hem ook is gaan poetsen of iets leuks met hem gaan doen terwel die gewoon in de wei of paddock staat zodat het leuk is als jij komt.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:17

Ze wil graag bij de ruinen staan heb ik het idee.

Haar maatje is wel weggegaan, (die stond niet bij haar in het weiland, maar naast haar in een ander stuk, en daar knuffelde ze altijd mee). Misschien dat dat de reden kan zijn.

Het is niet zo dat ze doet als ik er ben ofzo, of er aan kom. En het is niet zo dat ze altijd alleen maar aan het werk gezet wordt. Dus ik ben bang dat het daar niet aan ligt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:55

waarom gooi je niet gewoon alle paarden bij elkaar?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:16

Caira schreef:
waarom gooi je niet gewoon alle paarden bij elkaar?

idd.

Snap de reden ruinen en merries apart ook niet zo goed. Tenzij er echt een ruin bij zit die de godganze dag merries loopt te verkrachten.
Gewoon alles bij elkaar , ik heb daar in 25 jaar nog nooit problemen mee gehad.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 12:40

Ik ben niet de staleigenaar. Hij zit er wel overna te denken.
Sommige paarden kunnen gewoon echt niet met elkaar, en vandaar dat hij ze zo apart heeft gehouden, dat alle paarden wel in kuddes staan, maar dat de paarden welke absoluut niet met elkaar kunnen niet bij elkaar kunnen komen.