Ervaringen en tips voor verlatingsangst.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenx

Ervaringen en tips voor verlatingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 17:40

Hoi :Y) ,

ik zal even wat toelichting geven bij de titel..

Sinds kort staat mijn paard weer bij ons op stal. We hebben hem, het een is ruin, gekocht toen hij een veulen was. Toen hij afgespeend mocht worden is hij bij ons gekomen. Toen reageerde hij al heel erg op mijn pony(ruin) die ik toen nog had.

Als ik ging rijden met mijn pony, liep hij constant heen en weer bij het schot van de stal. Hij is toen de wei op gegaan en niet meer bij ons op stal gekomen, omdat ik inmiddels een nieuwe paard had, een merrie, en hij hengst was. Nu is hij bijna drie, castreerd en staat hij dus weer bij ons op stal. Nu doet hij nog precies hetzelfde bij m'n merrie. Nu is het wel zo, dat hij nog maar pas gecastreerd is(dus nog niet helemaal door heeft dat hij ruin is) en mijn merrie henstig is.

Mijn vraag is dus; herkennen jullie dit en wat zijn jullie ervaringen? Wat hebben jullie er tegen gedaan?

Alvast Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Kirstenx op 30-03-10 17:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Re: Ervaringen en tips voor wensig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:42

Misschien kan je even uitleggen wat 'wensig' is? Geen idee namelijk wat je bedoelt, en Van Dale kent het woord ook niet.

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 17:46

Dat hij dus achter de het andere paard aan wil.

en dan gaat hij dit dus doen.

Als ik ging rijden met mijn pony, liep hij constant heen en weer bij het schot van de stal.

edit; verlatingsangst beter?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:50

Vindt hij het niet gewoon vervelend om alleen achter te blijven? Dat lijkt me vrij normaal voor een kuddedier, hengst of niet.

Kan je niet zoveel aan doen. Of zorgen dat hij in een kudde in de wei staat, dan blijven er altijd genoeg paarden met hem achter.

Alleen dan is vaak degene die je eruit haalt weer een probleem, is mijn ervaring :+

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 17:52

Waves schreef:
Vindt hij het niet gewoon vervelend om alleen achter te blijven? Dat lijkt me vrij normaal voor een kuddedier, hengst of niet.

Kan je niet zoveel aan doen. Of zorgen dat hij in een kudde in de wei staat, dan blijven er altijd genoeg paarden met hem achter.

Alleen dan is vaak degene die je eruit haalt weer een probleem, is mijn ervaring :+

Zou kunnen. Maar hij heeft het niet bij alle paarden..

Jessy80

Re: Ervaringen en tips voor verlatingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:42

Heel vervelend ik herken dit gelijk. Ik sta op een stal waar maar 2 paarden zijn. Als ze in het land staan en er een gaat rijden moet de ander op stal, anders gaan ze rennen en spitten ze het hele land om. Alleen op stal zijn ze dan rustig, dat is dan hun veilige plekje!

lisem94

Re: Ervaringen en tips voor verlatingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:33

Als je het misschien even de tijd geeft dat hij minder gaat focusse op je merrie want het kan goed dat hij nog denk dat die hengst is en erop wil

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 12:24

lisem94 schreef:
Als je het misschien even de tijd geeft dat hij minder gaat focusse op je merrie want het kan goed dat hij nog denk dat die hengst is en erop wil

Dat dacht ik ook, en hoop dat dat dus minder wordt. Maar aan de andere kant deed hij het ook bij mijn pony(ruin) en ook een beetje als zijn half broer weg ging.(daar heeft hij ook een poosje naast gestaan) Z'n moeder stond aan de andere kant naast hem, maar daar gaf hij niks om..