Paniek door make-up

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Paniek door make-up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 11:46

Ja misschien een hele rare titel , maar wist het niet anders te verwoorden.
Ik heb een bijna 4 jarige appaloosa ruin die al vanaf 6 maanden oud veulentje bij mij is.
We kunnen echt heel veel met elkaar doen en er is ook echt zeker een groot vertrouwen.
Afbeelding
Tot donderdag dan. En dat was toch wel even schrikken moet ik zeggen.

Ik heb donderdag even model gestaan en daarvoor ook een redelijke tijd in de visagie gezeten. 10 lagen make-up je kent het wel. Nou had ik zoiets van ja hallo ik ga eerst na de paarden en dan lekker douchen.
volgens mij was dit niet zo'n heel goed idee.
Voorbeeldje hoe ik eruit zag.
Afbeelding

Ik wou hem even poetsen , maar allo he ik kwam daar die weide in en hij rende gelijk weg , samen met onze tinker. Ik dacht eerst nou die zijn melig wat ze bokken en beetje gek doen, dat gebeurd wel eens vaker dan komen ze zo wel. Nou toch echt niet. Zodra ze stilstonden en ik kwam in de buurt hup weg waren ze.
Nou moeders heeft de tinker weggepakt en apart gezet. en toen dus weer proberen om mijn paard te pakken. hij blijf maar rennen. Toen ik de eerste keer bij hem was en hem aanraakte gelijk paniek en huppa meneer rent zo over me heen de andere kant op.
Uiteindelijk in een hoek gezet zeg maar hij was kletsnat van het zweet en nou kont naar me toen en ik mocht niet in de buurt komen. uiteindelijk gelukt en hem halster omgedaan en vastgezet.
over de hals aaien ging nog , toen even de borstel gepakt en met dat de borstel zijn huid raakt zo in paniek dat hij ging hangen. ik hem dus gepakt en nog verder hangen en dus het halstertouw kapot had getrokken door de in ene harde trok die hij gaf.
toen kreeg we hem dus weer niet te pakken, weer in een hoek gedreven en me moeder hem laten pakken nou dat ging ook wat moeizaam maar zijn kon hem toch wel borstelen en aaien.. :=
zodra ik in de buurt kwam toch weer echt angst.

Nu was het dat ik daarvoor de honden uitliet en de gevoelige border , ook uit de buurt bleef ze stokken niet wou ophalen ect.

nu dachten wij dat de make-up de ogen misschien erg groot maakt. roofdierachtig?

Gisteren namelijk was er niks aan de hand, toen kreeg ik weer een dikke lebber en een knuffel van hem , kwam weer naar me toegelopen.

Wat denken jullie ervan?

marcha1987

Re: Paniek door make-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:49

Hahaha, sorry, wel apart.
Maar het zou denk ik best kunnen.
Vriendin van me had een keer een muts op met katten oren.
Zonder muts deed de kat niks, lekker kwijlend tegen der aanhangen, met muts zou die onderhand haar ogen uitkrabben...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:55

Kan het misschien zijn dat je andere (sterke) parfum op had?
Toen ik nog in de paarden werkte, mochten wij ook geen parfum gebruiken. :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 11:57

Nee geen parfum.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:00

vreemd.. het zou misschien wel kunnen, maar ik heb er niet genoeg verstand van om dat te kunnen zeggen haha ;)

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:05

mmm raar ik had laatst mn haar geverft, en toen ik het uitgewassen had ging ik even bij de paarden kijken,
mijn merrie krulde dr neus en keek me raar aan.. ik denk de geur..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:11

ik was een maand ofzo geleden bij mijn vriendin,toen was het zo koud, zij heeft een beagle, hij is heel aanhankelijk zat zo'n beetje bij me op schoot, toen ik weg ging trok ik mijn jas aan, nog niks aan de hand, toen zette ik een muts op en vloog hij echt onder de tafel, dus ik denk dat het uiterlijk er ook toe doet

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:23

Ja, uiterlijk doet er toe.
Als mijn man zijn witte schildersbroek aan had, maakte ze dat ze weg kwam. Terwijl het normaal een echte knuffel is.
Inmiddels hebben we haar geleerd dat witte schildersbroeken geen paardenvlees eten :+

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:30

Ik denk ook wel dat het kan hoor. En ook de geur volgens mij. Je had dan mss geen parfum op maar die schmink heeft toch ook zo zijn eigen geur.
Ik heb me ooit eens als smurf verkleed voor een carnavalles en mijn paard ging er ook vandoor. Maar ze had niet zo'n bang van de blauwe schmink, maar dan wel van mijn muts.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:32

Hmm lijkt me heel raar. Wij hebben onze ogen zowiezo al als roofdieren voor op het hoofd zitten dus dan zouden ze normaal gezien ook al moeten schrikken. Honden zijn daarbij ook roofdieren dus ze zullen nooit bang weg rennen van een ander roofdier. Had je andere kleren aan?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:34

is heel goed mogelijk idd :j
mijn vader is altijd in overall bij de koeien, toen een keer zonder en toen waren ze helemaal overstuur :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:02

Het veulen van mijn merrie rende toen hij 1 jaar oud was ook keihard weg toen hij mij in bikini zag..... Ik ging nog wel eens zonnen in de wei in het hoge gras onder het motto: niemand die me ziet en ervan schrikt! Wel dus....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:08

je hebt op de foto erg donkere ogen door de make-up. Als ik een zonnebril op heb krijg ik hetzelfde probleem. Dat lijkt waarschijnlijk erg aggressief en een paard blijft een prooidier...

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:43

ikenindi schreef:
je hebt op de foto erg donkere ogen door de make-up. Als ik een zonnebril op heb krijg ik hetzelfde probleem. Dat lijkt waarschijnlijk erg aggressief en een paard blijft een prooidier...

Inderdaad. Toen ik een cursus deed bij Annemarie van der Toorn werd mij om die reden gevraagd of ik mijn bril af kon doen. Helaas: zonder bril zie ik geen bal :+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:51

haha misschien waren ze het er niet mee eens dat je een shoot had :P echt geen idee... sommige dieren zijn wat bang bij veranderingen, je ogen waren erg zwart/donker... ik heb werkelijk geen idee mijn dieren vinden me zelfs niet eng met carnaval :P

RianneRianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:55

hahah, raar!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:02

Misschien is dit paard gevoelig voor je gelaatsuitdrukking en dus ook voor hoe je ogen eruit zien.

...denkt het paard dat je boos kijkt... = wegwezen! :D

Ik ken het effect bij een jachthond. Als ik frons naar hem, maakt ie dat ie wegkomt.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:05

Misschien de geur van make up?
Daar zit ook altijd een geur aan...
Of idd je gezicht/ogen... weet niet in hoeverre ze dat echt waarnemen...

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:15

Geur wist ik, maar uitdrukking totaal niet.... zou opzich wel een logische reden kunnen zijn.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:49

femke27 schreef:
Het veulen van mijn merrie rende toen hij 1 jaar oud was ook keihard weg toen hij mij in bikini zag..... Ik ging nog wel eens zonnen in de wei in het hoge gras onder het motto: niemand die me ziet en ervan schrikt! Wel dus....

Hahaha
:(:)

Interessante ontdekking zeg. Ik weet dat mijn paard mij zowat de stal uittrapt als ik een bepaald parfum op heb, maar dat het zelfs met uiterlijk te maken heeft, dat is voor mij nieuw. Die verklaring over de stand en uitdrukking van de ogen klinkt best logisch. Zou zo maar kunnen. Ben benieuwd of hier iets wetenschappelijks over is verschenen.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:00

Kijk je paard maar eens strak aan; wedden dat hij terugdeinst?!? Ze weten dat een roofdier z'n prooi fixeert door er strak naar te kijken. :wow: Dus hoe duidelijker ze je ogen kunnen zien, hoe sterker ze ervan uitgaan dat jij trek hebt in een lekkere paardenbiefstuk! :Y)

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:47

Ik merk dat baan mijn paarden bv.als ik een kap op mijn hoofd heb hebben ze meer de neiging hebben om weg te lopen.
Denk dat dit redelijk normaal is ..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:35

Hihi, moet er wel om lachen! Wel sneu eigenlijk voor de paarden, hun baasje voor even helemaal getransformeerd in iets 'engs' := Maar make up kan idd een hoop doen ook met je ogen, en daarnaast een rare geur, dat is eng.

Mijn paard heeft dat overigens een beetje met schoenen..... Laatst ook even snel op stal, en had ik geen stal schoenen maar gewoon mijn all stars aan. Dat heeft ze binnen no time door en is dan helemaal gefixeerd op mijn schoenen, inclusief snorken etc. Schoenen mietje :=

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:38

Haha, ik heb wel een keer gehad dat ik met schooltas en wintermuts de wei op kwam en niet echt verwelkomd werd... De hele kudde (stuk of 10 paarden) op hol en niet te kalmeren voor ik mijn tas wegzette en de muts af deed. Stelletje mutsen. :+

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:43

Het paard is een vluchtdier
en ogen van roofdieren zijn vaak gestreept donker exc,

Dus ik denk ook idd dat dat de rede is,