ik heb een hele lieve draver , dat is gewoon hét begin van ieder topic
hihi .na het poetsen , of nadat ik iets anders met haar gedaan heb zet ik haar weer terug in der wei , en laat ik har soms even lekker rennen , niet opjagen ,zeker niet , want daaronder versta ik met de zweep erachteraan . maar ik zwiep meestal wat met mijn halstertouw , en laat haar even rennen (ik zie vaak wel aan haar of ze het leuk vindt ) . is hier iets mis mee volgens jullie . of doen meer mensen dat , hun paard even wat laten rennen ? hangt er wel vanaf wat voor paard je voor je hebt . een bang paard zou ik natuurlijk niet gaan opjagen . maar yeel komt altijd gewoon weer terug als ze heeft gerend ? is die dus gewoon prima?
liefs femke

) Ik dacht dat je het misschien pas sins kort deed. Maar zo te horen doe je dit langer en is het een gewoonte. Iets wat je paard weet en wat goed is. En blijft. Prima dus!
even laten weten dat ze mag gaan rennen. Of ik ren zelf het weiland (of de bak) door en dan rent ze vrolijk mee.
Dus lekker doorgaan met spelen hoor!
(Nooit gedaan, maar meer stel dat dus). Als jouw paard je inhaalt en jij maakt een draai de andere kant op en ze volgt jou daarna (direct of als ze het door heeft) lijkt mij niks aan de hand. Als ze maar niet dominant gaat lopen doen. En dat (ALS ze dat gaat doen) zit eerst in kleine dingetjes. Dus gewoon goed opletten.