gezocht goed 'opvoed boek'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

gezocht goed 'opvoed boek'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:10

hey bokkers,

wie heeft hier voor mij de gouden boekentip?
ik ben opzoeken naar een of meerdere goede boeken met praktische tips over het opvoeden van veulen/ jaarling met of zonder de beginselen van het africhten / beleren..
dus waar gedrag, lichaamstaal en het af en aanleren van gedrag wordt besproken..
ik heb nu bijvoorbeeld een boek waarin staat dat je ' dominantie van jaarling niet mag tolereren' maar met een praktische oplossing van hoe je dat gedrag moet aanpakken staat er niet in behalve ' een zweep mag je niet gebruiken'.
dus weet je een goed boek waar gedrag en het oplossen van (gedrags)problemen op een duidelijke manier wordt uitgelegd hoor ik het heel graag!

alvast bedankt!

caj2008

Re: gezocht goed 'opvoed boek'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:11

van veulen tot rijpaard

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:12

heb je ook een auteur? dan weet ik hem makkelijker te vinden? ;)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:14

Van veulen tot rijpaard / druk 3
geef uw jonge paard een goede start in het leven door het in zijn eigen taal aan te spreken; van de eerste join-up tot het berijden
Maxwell, R.

ISBN/EAN: 9789059203617
Uitgever: Veltman Uitgevers B.V.

Hardcover € 24,50
Genre: Sport met dieren
Taal: Nederlands
151 pagina's

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:17

dank je! ik ga hem eens even bekijken!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:19

Deze heb ik volgens mij nog wel in de kast staan, mocht je hem willen overkopen voor een klein bedrag laat het mij weten!

Ik heb geen paard meer dus boek is overbodig geworden...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 09:39

heeft iemand nog een andere tip?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:11

Wat ik ken over opvoeden heb ik geleerd van onze trainers tijdens het omgaan met ons paard.
Een boek en internet zal je wel een theoretische achtergrond geven maar je moet het vooral in de praktijk leren van iemand die veel ervaring heeft in opvoeden. Belangrijk bij opvoeden is dat, elke keer je paard in de fout gaat , je onmiddelijk en op de juiste wijze corrigeerd en dan heb je geen tijd om in een boek te gaan kijken en is het handig dat iemand je onmiddelijk verteld wat je moet doen.
Ik zou je aanraden om, naast je theoretische studie in boeken en internet, op zoek te gaan naar een trainer die veel aandacht besteed aan het opvoeden van paarden. De meeste western trainers besteden veel aandacht aan opvoeding en opvoeden is niet gebonden aan een rijstijl.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:35

Denken als een paard van Cherry Hill. Ik vind dat je als paarden eigenaar je zowel in de theorie als de praktijk moet verdiepen. Tuurlijk leer je het meest in praktijk, maar een boek lezen op zijn tijd kan ook zeker geen kwaad!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:45

"Bringing Up Baby" van John Lyons. Helaas alleen in het Engels en in het Duits te krijgen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:22

Ik heb zelf ook het boek van veulen tot rijpaard en zeer intressant boek je leest toch altijd wel dingen die je nog niet weet. Heb het boek gekocht omdat ik toen een veulentje kocht.
Tuurlijk leer je niet alles uit een boek maar het is wel leerzaam boek voor de rest heb ik nog de dvd van Emiel Voest Fase II.
Ook leuk om te zien hoe hij dat in de praktijk doet. Hij heeft ook een boek over Fase II gaat ook voornamelijk over jonge paarden/opvoeden geloof ik. Maar die heb ik niet gelezen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 12:53

het gaat mij persoonlijk er gewoon om, om theoretisch mijn horizon te verbreden.. er zijn veel situaties kan je van verschillende kanten bekijken dus zodoende mijn verzoek om een goed boek ;)
helaas is van veulen tot rijpaard nergens te krijgen omdat hij in herdruk is.. :( dus mocht iemand en vanaf willen of in de buurt wonen en hem wl uitlenen hoor ik het graag! ik woon zelf in hilversum..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:00

Woon je in Hilversum?!
Heb je net een PB gestuurd! Vriendin in Loosdrecht heeft het boek van mij dus misschien dat je het zelfs bij haar kunt ophalen?
Hoef je ook geen verzendkosten te betalen ;-)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 01:16

Ik ben die vriendin uit Loosdrecht en dat boek ligt inderdaad bij mij momenteel (haha, Laetitia, klein wereldje weer). Dus eh...... laat maar weten!!! :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 01:28

ik volg dit even al heb ik al 2 boeken liggen :D