stressgevoelig paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

stressgevoelig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:16

Paard is in de trailer en op concour zeer stressgevoelig.

Wisselend in mate van stress. Soms valt het alles mee de andere keer is het niet te doen.

Vaak meenemen is inderdaad een mogelijkheid maar levert absoluut geen resultaat op.

Wie heeft tips (voeding etc)

Sim

Re: stressgevoelig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:11

WD V -> OPG

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:33

Kun je wat meer vertellen over hoe de stress zich uit? Wanneer precies raakt ze in de stress? Hoe oud is het paard? Hoe vaak is hij al mee geweest? Hoe weet je zo zeker dat vaak meenemen geen resultaat oplevert?

Misschien helpt een maatje tegen de stress in de trailer? Wij hebben wel paarden gehad die moeilijk alleen konden op de wagen. Daarvoor namen we dan een shetje mee, zodat het paard niet alleen stond.

Ella89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:29

Ik herken het!
Wij zorgen er nu altijd voor dat er altijd hooi in de trailer ligt, dan is hij zelf lekker bezig. Het raampje moet ook goed doorzichtig zijn, hij houd van kijken daar doorheen. De achterkant zet ik wel helemaal dicht, geluid en schaduwen van verkeer maakt hem extra nerveus.

Ik geef inderdaad toe dat met een vriendje alles sowieso oplost, maar dan wend hij er ook aan en moet je het blijven doen. Daar moet je dus wel rekening mee houden.

Succes!

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:51

afleiding kan helpen en laat d'r wennen aan andere situaties die ze niet gewend is
als ze eenmaal door heeft dat als jij erbij bent en jij ook zelfvertrouwen uitstraalt draaid ze misschien wel weer bij
of zorg dat er een paard bij is die ze kent meestal als het andere paard dan voor gaat gaat het allemaal prima miss dat ze dan ook wat bijdraaid

Soms is er ook gewoon niks aan tedoen en is ze eenmaal stress gevoelig

succes

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:17

Ik had ook zo'n extreem gevoelig paard en die van mij heeft 6 weken bij annemarie v/d toorn gestaan.

Kwam een volledig ander paard terug, heel rustig.

Dus misschien kan je haar eens bellen/mailen voor tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:02

nou, annemarie, daar gaat ie nog niet naar toe als ze ervoor betaald! het op de trailer etc veroorzaakt niet de stress.

inmiddels staat ze op ander voer en is het allemaal een heel stuk beter.

Ikheetik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:06

ik ben niet z`n grote paarden expert maar dan nog, zorg dat er wat lekkers in de trailer ligt. ga anders oefenen, misschien als je vaak blijft oefenen dat het dan toch lukt? stop anders wat vaker tussen het rijden, en ga even een stukie met haar lopen. maar het kan ook een reden hebben, missschien is er wel een reden voor dat ze ze gestressd wordt? heb je het paard van iemand gekocht, dan kan dat misschien meespelen, dat de vorige eigenaar er te lomp mee omging ofzo.

succes!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:19

De normale brok/mix vervangen voor Subli Senior Priores in combinatie met Cavalor Pianissimo?

http://www.cavalor.be/Nutri/Nutrition/P ... 239&ani=-1

Ik weet niet wat je nu voert?

Ikzelf heb de mijne vorig jaar op Subli Senior Priores gehad met Subli Energiekernmix,
dit om hem rustig maar toch mooi vol en goed in zijn vel te houden.
Af en toe deed ik voor het rijden ook wat Bach-spray in zijn mond, maar dat was volgens mij meer voor mijn idee ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:22

Ze krijgt nu subli zonder en dat werkt prima. Voeren in de trailer terwijl ik rijd begin ik niet aan, veel te gevaarlijk