vertrouwen terug winnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoepie009

vertrouwen terug winnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 22:51

hallo allemaal,

bij ons in de buurt staat een hele grote fokstal. Deze mensen hebben zeer goede paarden en winnen veel prijzen met hun tuigpaarden. Helaas zijn hebben ze ook 'gewone' paarden en pony's waar ze maar wat mee raak fokken. Ze houden maar niet op! En als het dan niet helemaal gaat zoals ze het hadden gedacht worden deze 'fokproducten' (zoals ze daar gezien worden) ergens in een wei gedumt en wordt er niet meer naar omgekeken. Vorig jaar hebben er een tijd drie pony's gestaan (twee merries en 1 hengst!!) Die merries dus drachtig natuurlijk, veulens geboren en direct weer drachtig. Ze zaten allemaal helemaal onder de schurft, waren ontzettend mager en konden bijna niet meer lopen vanwege de lengte van de hoeven. De dierenbescherming is drie keer langs geweest en toen hebben ze de ponies naar de slacht gedaan om van het gezeur af te zijn :( Nu staan er weer twee nieuwe 'slachtoffers'. Ze staan er nog maar net maar ze gaan al aardig in de richting van de vorige. Dit zijn twee hengstjes van ik schat een jaar. Ze zijn erg bangig. Nu zijn mijn zusje en ik er een paar keer geweest met brood en ze komen al naar ons toe! Wij gaan met deze mensen overleggen of wij er dan voor mogen zorgen. (Ze krijgen niks te eten behalve het gras uit hun schrale weitje dus ze zijn erg mager). Mijn vraag is wat we kunnen doen om hun vertrouwen te winnen en ze op te lappen zodat iemand ander ze misschien wil hebben.

Alvast bedankt!
Groetjes snoepie

tamary

Re: vertrouwen terug winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:20

DB bellen en melden. Als je ervoor gaat zorgen worden ze meer waard bij verkoop dan de slachtprijs en stoppen deze lui nooit met verwaarlozen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 02:28

Eens met tamary
gewoon de dierenbescherming het kop van de lijf af zeuren dat ze langs moeten komen.

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:40

Ik denk ook dat je eerst weer de DB moet proberen.

Succes ermee!!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:40

Ten eerste wil ik even zeggen dat het echt verschrikkelijk is! sommige mensen geven echt niets om dieren!

Ik zou ten eerste de dierenbescherming bellen. Die zullen wel weten wat ze moeten doen.
Maar misschien kan je ze inderdaad ook verzorgen. Als die eigenaren dan zien dat als je ze goed verzorgd er meer uit kan komen en ze meer waard zijn dan houden ze hier misschien mee op!
suc6!

Luseres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:16

Ik ben het met de rest eens maar je zoekt natuurlijk verdere tips voor het vertrouwen winnen.
Ik weet niet of je het landje in mag? maar als dat wel mag kan je rustig op je hurken gaan zitten en wachten tot ze dichterbij komen, laat ze aan je snuffelen en als ze op een gegeven moment naast je durven te staan kan je voorzichtig gaan aaien.

Succes =)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:56

Luseres schreef:
Ik ben het met de rest eens maar je zoekt natuurlijk verdere tips voor het vertrouwen winnen.
Ik weet niet of je het landje in mag? maar als dat wel mag kan je rustig op je hurken gaan zitten en wachten tot ze dichterbij komen, laat ze aan je snuffelen en als ze op een gegeven moment naast je durven te staan kan je voorzichtig gaan aaien.

Succes =)

Ga eerst inderdaad toestemming vragen als je priveterrein op wil. Hoe slecht die man (in jouw ogen) ook met zijn dieren omgaat, het blijven zijn dieren.

En ik blijf erbij dat het beste wat je voor deze dieren kan doen de DB bellen is.

Deze dieren gaan verzorgen hoe verleidelijk ook zal die man echt niet zover krijgen dat hij er beter voor gaat zorgen.

Zooeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:06

heel sneu...
Je kunt vragen of je ze kan verzorgen???

miamigo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:16

Hoi

ik vind het persoonlijk een heel lief en goed idee van je. ik vind het verschrikkelijk om te bedenken dat als jij de pony/paardjes hebt opgelapt, dat ze dan misschien naar de slacht zouden moeten omdat ze dan meer waard zijn. Maar misschien heb jij ze dan wel de ALLER besten maanden van hun leven gegeven.
als je ze nou mag verzorgen, post dan even een foto:D

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:59

tamary schreef:
DB bellen en melden. Als je ervoor gaat zorgen worden ze meer waard bij verkoop dan de slachtprijs en stoppen deze lui nooit met verwaarlozen.

helemaal mee eens.