ik heb een groot probleem. Mijn leiveling eet niet meer. En de dierenarts is teneinde raad. Hij eet al sinds woensdag niet meer hij was toen ook heel erg ziek. Maar nu gaat het al stukken beter. Hij oog weer vrolijker dan 2 dagen geleden. Het gaat nog steeds heel slecht maar wel beter hij eet alleen nog steeds niet ik ben alleen ten einde raad. Het kleine handje hooi dat hij zo nu en dan wel eet heeft hij veel moeite met het door slikken. Ook geweekte biks eet hij niet. Ik weet het egt niet meer en zo kanhet niet langer. Is er iemand die het nog weet want ben ten einde raad kan niet zonder mijn lieveling.
ariegorn
Geplaatst: 12-03-10 21:34
Het kan een slik probleem zijn. maar dan moet de da een keel onderzoek doen. (bijv vernauwing, opgezet etc..) Dat onderzoek moet wel onder narcose. Dit is een optie om over na te denken
ik zou ook voor een second opinion gaan, ik heb er verder geen verstand van maar zou het ook met de tanden te maken kunnen hebben?
rvandelaar
Geplaatst: 13-03-10 01:33
Droes????? ik heb ook een paard dat onlangs vrijwel niets at later kwam de koorts en bleek hij droes te hebben.
valgirl90
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 14:46
dierenarts is net weer geweest en hij had dit keer wel koorts. Ze denken nu wel weer aan koliek want hij was weer verstopt heel raar want ligt niet of iets dergelijks nest gewoon zo nu en dan en schopt ook niet naar zijn buik. Maar j anu weer gespoelt en antibiotica en pijn stillers gegeven en nu weer afwachten.
ik zou persoonlijk erover denken om naar de kliniek te rijden en hem laten onderzoeken als je dierenarts niet weet wat het is.. Dit klinkt niet echt goed namelijk. Omdat je zegt dat hij er ook goed ziek van was/is.. En hij heeft nu ook koorts.. Hoe oud is ie..? Kan problemen zijn met de slokdarm inderdaad.. Ze hebben hem doorgespoeld met parrafinne, dus slang door neus..? Drinkt ie wel..? Als het droes zou zijn, neem ik aan dat de DA het wel had ontdekt, maar dat kun je herkennen aan dikke opgezette klieren.. weet niet of je dat opgevallen is..? Succes ermee.. Hoop dat je erachter komt wat het is en je paardje kan helpen!
Als al het lichamelijk is uitgesloten kun je misschien ook denken aan wat psyschisch.. Is er wat veranderd op stal ? Stalgenootje weg of iets dergelijks ? Kan namelijk zijn dat je paardje dan depresief is. Als het niets lichamelijks kun je je paard ook lavendel geven, dat kan de eetlust opwekken.
Als je het echt niet meer weet zou je hem kunnen laten behandelen met accupunctuur. Ik heb daar goede ervaringen mee. Ze meten de energiebanen door en heffen blokkades op. Mijn veulen wou ook niet eten en dezelfde middag na de behandeling at ze al een beetje en de volgende dag een halve schep brok. Baad het niet dan schaad het niet.
Waratje
Geplaatst: 19-03-10 23:00
Niet alle paarden zijn dol op natte biks. Als het een probleem is met slikken kun je kijken of je er appelmoes of zo in kunt krijgen. Droog hooi kan irriteren in de keel als ze daar een ontsteking hebben zitten (droes of andere ontsteking), probeer eens je hooi te weken of geef wat voordroog. Voordroog vinden ze vaak heel smakelijk en is niet zo stug en stengelig als droog hooi. Drinkt je paard wel?
ik zou toch es bloed laten trekken. Daaruit kun je toch al een hoop lezen.
ilsevera
Geplaatst: 19-03-10 23:15
hoe is het met je paardje misschien kan je gras voor je paard plukken hopen dat het dan wel lukt nou super veel beterschap met je paardje groetjes ilse veel beterschap