Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pikeur schreef:Hoeveel voer en hoeveel beweging krijgt ie?
Ik vrees trouwens ook voor het eerste bericht, maar misschien ligt het aan de huisvesting
barbar schreef:klinkt alsof hij bij de handelaar wat rusgevends heeft gehad, al zou je dan de volgende dag al verschil hebben moeten merken.
het kan ook dat je paard gewoon veel moeite heeft met het wennen aan zijn nieuwe omgeving en dat je hem gewoon de tijd moet geven.
en verder het geeikte, past je zadel goed? heeft hij geen last van zijn mond of rug?
cocochanel schreef:Omdat je aangeeft dat hij steeds meer praatjes begint te krijgen denk ik niet meteen eraan dat hij gedogeert is ,eerder dat hij jou aan het uit testen is,maar kan dit uiteraard niet helemaal beoordelen vanaf een computer.
Heb je hem laten keuren bij verkoop ?
Bij die van mij is toen bloed afgenomen dat ik tot een half jaar na het onderzoek nog kan laten nachecken of er toch iets ingezeten heeft.
Hoe is hij verder naar jou toe ?
Is hij ook dominant ,loopt hij door je heen,of heeft hij wel respect voor je ?
Doet hij dit gedrag nou voornamelijk op stal of ook daarbuiten ? of is hij dan alleen druk ?
Hoe is hij met de andere paarden ? kan hij ermee opschieten ? is hij bazig of juis onderdanig?
Dat je hem helemaal gaat laten nakijken is top! dan kun je medische dingen in ieder geval uitsluiten.
Ik zou lekker met hem grondwerk gaan doen,dit is altijd een goede basis om mee te beginnen met een nieuw paardje,
versterkt ook jullie band,en je leert hem beter kennen .
Heb je ervaring in grondwerk met paarden?
Verder zou schriktraining gaan doen met hem omdat je aangeeft dat hij ook schrikkerig is , vanalles
wat ter afwisseling,niet te lang allemaal want anders word het te veel ,
maar dan eens een zeiltje of paraplu,krakende dingen etc etc.denk dat dat wel erg zal helpen!