Pff..gefrustreerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mniekie

Pff..gefrustreerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:13

Sinds ongeveer een half jaar heb ik 2 verzorgpaarden. Eerder opende ik een topic waarin ik vertelde dat ze nogal over me heen liepen en totaal geen respect voor me hadden. Inmiddels is dit al stukken beter maar ik loop nu weer tegen een ander probleem aan.

Er is nog een andere vrouw waarmee ik de paarden verzorg, over het algemeen kan ik het goed met haar vinden maar op het gebied van paarden zijn we ontzettend verschillend. Zij vind het nodig om alles te corrigeren met een mep, vooral dingen die ik zelf niet nodig vind om te corrigeren.

Bijvoorbeeld: de paarden staan in de paddock, wij zijn ergens anders mee bezig en 1 van de 2 komt even kijken en een knuffel halen..in mijn ogen is hier niets mis mee maar dit schijnt toch echt niet door te beugel te kunnen..dus krijgt hij een mep. Nou ja, er zijn veel mensen die dingen op deze manier regelen maar ze mikt altijd op het hoofd. Met het gevolg dat er nu 2 paarden in de wei staan die hysterisch worden als iemand onverwachts zijn hand optilt om wat voor reden dan ook. Bovendien heeft ze er een handje aan om zo'n dingen altijd net te doen als ik ertussen sta, ik vind dit zelf erg gevaarlijk..ze hoeven maar opzij te springen en ik lig eronder. Maar goed, ik ben de 'beginner' in haar ogen en zal dan ook nooit iets bereiken bij de paarden zolang ik niet hetzelfde ga doen.

Nou ben ik niet iemand die snel een confrontatie aangaat maar ik wil er toch wat van zeggen. Het is ontzettend frustrerend om net iets bereikt te hebben, en iemand anders komt het met 1 klap kapot maken. Wat kan ik hier het beste aan doen? Ik begin namelijk te merken dat ik me steeds meer terug aan het trekken ben en me er maar niet mee bemoei. Tenslotte heeft alles wat ik probeer geen nut op deze manier.

Caira

Re: Pff..gefrustreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:14

ander verzorgpaard zoeken, deze discussie ga je niet met haar winnen en zo te horen leer je hier weinig van.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:16

Naar de eigenaar toe?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:19

Ik had haar allang aangesproken op deze belachelijke dingen. Daarbij zou ik inderdaad naar de eigenaar gaan :)

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:22

Zij is de eigenaar. Dit was misschien niet helemaal duidelijk sorry. Ik praat er vaak met haar over om dingen anders aan te pakken, dat vind ze dan ook allemaal geweldig klinken totdat ik het in de praktijk probeer om te zetten..dan is de enige oplossing alleen slaan. Zou ik het dan echt op moeten geven?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:24

Oh! Nou lekker dan! Een eigenaresse van die paarden is natuurlijk moeilijk over te halen, zeker als jij de (Jongere) verzorger bent.....
ik vind niet dat je het moet opgeven, misschien eens met een ouder samengaan of een ander paardenpersoon en dit
bespreken? Misschien ook wat direct maargoed, zo'n aanpak is toch niet echt normaal!

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:32

Zij is 23 en ik ben 20, als ik nou een jaar of 13 was zou ik het begrijpen dat ze niets van me aanneemt, maar het erge is gewoon dat ik merk dat de paarden wel doen wat zij wil. Dan vraag ik me wel eens af: waarom probeer ik wekenlang, maandenlang om iets met geduld en liefde bereikt te krijgen..als het ook met 1 klap kan? Dat is wat me nog wel het meeste ergert, dat ik er serieus over na ga denken of ik het wel goed doe en of het niet beter op haar manier kan.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:43

Vraag eens aan haar op het moment zelf (als ze mept) 'waarom mep je nu'
Als het paard echt niets verkeerd deed kan je haar er misschien van overtuigen dat haar methode echt niet de goede is.

Tjah, dat de paarden wel naar haar luisteren en niet naar jou..
Zij kent ze waarschijnlijk al een pak langer, jij bent misschien net wat te braaf, ..
De paarden beschouwen haar als baas, jou misschien meer al maatje? Ik weet het niet, ken de situatie niet.
Maar je moet net trots zijn dat jij het niet nodig acht om je paard om het minste te meppen, jij weet dat het anders kan. En als je misschien net dat tikkeltje meer duidelijk maakt aan de paarden dat er naar jou toch echt wel geluisterd moet worden, en daarvoor moet je ze niet meppen, gaat jullie band vele malen sterker worden dan dat zij nu met haar paarden heeft.

Pindanootje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:18

zou haar idd gewoon rustig erop aanspreken,
misschien eerst rustig vragen.

En mocht je er dan nog over eens zijn,
zou ik de discusie ook niet aangaan, dat win je zeker niet.

dan zou ik een ander verzorgpaard zoeken.
Vind persoonlijk dat ieder zijn eigen mening mag uiten, en dat alles bespreekbaar is.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:58

Mniekie schreef:
Zij is de eigenaar. Dit was misschien niet helemaal duidelijk sorry. Ik praat er vaak met haar over om dingen anders aan te pakken, dat vind ze dan ook allemaal geweldig klinken totdat ik het in de praktijk probeer om te zetten..dan is de enige oplossing alleen slaan. Zou ik het dan echt op moeten geven?

Misschien ziet zij het op een andere manier en kent ze de paarden beter?
Paarden komen niet naar je toe om geknuffeld te worden. Ze komen uit nieuwsgierigheid
kijken. En je moet er eigenlijk nooit tussen in gaan staan. Want, net wat je zegt, als ze
schrikken, zit je er tussen. En soms moet je ze ook bij je weg houden met je hand. Waar
wil je het anders mee doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:00

ik snap je helemaal, zelfde meegemaakt.. iets ander probleem.
ben ermee gestopt heb nu andere verzorgpony..
die pony was overal bang voor maar voor mij deed het ALLES..
heb hem makgemaakt ingereden.. band opgebouwd..
en die eigenaar kijkt er niet naar om.. (geen goed passend "tuig etc"

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 17:36

Ik heb besloten ermee te stoppen. Via haar ouders ben ik gisteren erachter gekomen dat ze van mening is dat ik niet goed wijs ben en dat alles wat ik zeg gebruikt wordt om eens flink te lachen als ik er niet bij ben.

Het is zonde van mijn tijd en energie geweest en ik vind het nog erger dat ik de paarden moet opgeven maar ik kan niet samenwerken met iemand die zo over me denkt.. Op zoek naar iets nieuws dan maar..

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:03

lijkt me inderdaad wijzer van je ...ten eerste zij is de eigenaresse en zij bepaald hoe ze met haar paarden om gaat ..natuurlijk niet altijd de juiste en goede manier helaas .
dit ga je dan toch niet winnen van haar ...

ik heb vroeger ook paarden verzorgt bij anderen en ben ook een paard keer flink in mijn rug getrapt zeg maar ...zelf heb je vaak goede bedoelingen maar ieder denkt daar anders over ...

de enige tip die ik je kan geven is : meiss ga flink sparen ;) ...en koop ooit je eigen paard ..dan kan jij ! als eigenaresse bepalen hoe jij omgaat met jou paard ..... ik heb dit ook zo gedaan en dit bevalt me 100x beter dan ergens gaan verzorgen het heeft bij mij ook jaren geduurt voordat ik eindelijk mijn paard kon kopen
paarden verzorgen is best leuk maar : het blijven paarden van iemand anders en vaak is het op ten duur gedonder.

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 18:26

Dat ga ik inderdaad doen, over een jaar precies studeer ik af (als alles goed gaat) en dan werken. Ik heb het tenslotte 20 jaar zonder eigen paard gered dus dat jaartje krijg ik ook nog wel om :D

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:36

Sommige mensen begrijpen niets van paarden, al vinden zij zelf wel. :+

Aan de andere kant is het ook heel goed om ervaring op te doen met verschillende paarden en methoden.
Je kunt vast nog wel een verzorg pony vinden met een eigenaar die je waardeert en respecteerd tot je genoeg ervaring en geld hebt voor een eigen paard.

Natuurlijk verschrikkelijk om de paarden te moeten missen waar je om geeft, maar in dit geval heb je geen keuze. Ze zal echt niet van mening gaan veranderen. Duidelijk geen leuk persoon.
Blijkt ook wel nu je weet dat ze je achter je rug om belachelijk maakt.

Ze verdient je niet!! Stap eroverheen, jij hebt geen gezichtsverlies. Zij wel, daar komt ze nog wel achter, ooit :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:25

Het is niet leuk hoe het gelopen is, maar het is goed dat je er weg bent. En het is een goede leerervaring geweest voor de toekomst. Je hebt in ieder geval geleerd hoe jij niet met paarden om wil gaan. De eigenaar veranderen was je waarschijnlijk toch niet gelukt. Ik hoop dat je een ander leuk paard vind om te verzorgen!

Ik verbaas me trouwens een beetje over de reactie van johanna59. Er zitten wel dingen in waar ik het mee eens ben, maar een paard bij je wegslaan op het hoofd, vind ik toch echt heel iets anders dan gewoon met de hand wegduwen omdat zijn aanwezigheid niet gewenst is. De TS geeft zelf al aan dat het helemaal niet handig is dat ze er tussen stond, je kunt er over oordelen, maar je weet helemaal niet hoe de situatie was en waarom ze er tussen instond. Ik maak op uit de tekst van de TS dat ze tussen het paard en de vrouw stond. Ik vind de reactie dan ook weinig toevoegen en vind het zelf wat betweterig overkomen...