Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) zie ik er niet zo`n probleem in? eet waarschijnlijk lekker veel ruwvoer en dat moet er ook weer uit
zij schreef:losse keutels verspreid kun je natuurlijk heel makkelijk voorkomen door hem stil te zetten tijdens het poepen...
ik zou het eerder zien als stress, maar dat komt ook omdat ik naar mijn paard kijk, en als die veel scheit onderweg is dat echt stress...
Johanna59 schreef:zij schreef:losse keutels verspreid kun je natuurlijk heel makkelijk voorkomen door hem stil te zetten tijdens het poepen...
ik zou het eerder zien als stress, maar dat komt ook omdat ik naar mijn paard kijk, en als die veel scheit onderweg is dat echt stress...
Dat is een rare oplossing: stil zetten!!!
Dan kan je toch nooit en te nimmer echt rijden.
Op den duur wil hij niet meer lopen als hij mesten moet.
Paard loopt immers tijdens het mesten en staat niet stil... Als je persee een net hoopje wilt zul je hem toch echt stil moeten laten staan... Tis maar wat je liever hebt
jowien schreef:Mesten tijdens het rijden is echt niet altijd stress hoor. Kan wel natuurlijk. Stress-mest is vaak dun.
Mijn paardje mest ook regelmatig tijdens het rijden, vaak kleine beetjes. Maar is dan absoluut niet gespannen. Ik denk dat het (iig bij mijn paardje) gewoon de darmwerking is die gestimuleerd wordt door het lopen. Eerst is het bij mijn paardje gewone mest, later op een langere rit ook dunnere. Dat is denk ik mest die 'nog niet af' was, nog niet alle vocht eruit gehaald in de darmen. Stress is het niet.
Kan best dat het ene paard dit meer heeft dan een ander.
Misschien dat dat bij jouw paard ook zo is?