Rennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenniferlevy

Rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:09

Hallo, Ik rij nu op mijn eigen paard en die staat op de manege.
Alleen als ik ga rijden zadel ik hem op in mijn eigen stal alleen die staat ergens anders. Wij hebben alle manege paarden en pony's in een grote stal staan en daarbij heb je ook de zadelhok en de droog en was stal nog.
Ik moet als ik gereden heb mijn paard altijd afzadelen in de was straat en dan meteen het zadel in het zadelhok leggen.
Een nadeel: Als ik terug wil lopen naar de stal dan gaat mijn paard of heel hard lopen of zelfs draven omdat ze dan altijd hooi krijgen. Of alle andere paarden gaan aan de billen van mijn paard ruiken en dat vindt mij paard niet fijn.
Wie heeft er tips?

Alvast bedankt! :(:)

felicity

Re: Rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:20

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Als jij je zadel op wil bergen en hij staat op de wasplaats. Dan loopt hij weg? Dan is hem vast zetten toch de beste oplossing? Of snap ik hem niet?

Jenniferlevy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:27

Jaa kijk ik zet hem vast. Doe het zadel opruimen en loop aan halstertouw naar buiten alleen als ik naar buiten loop dan gaan al die andere paarden vervelen of rennen.

brendastral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:45

als je eenmaal buiten bent en je paard wilt gaan lopen moet je eens een goede snok geven. niet verschieten als hij verschiet maar streng blijven desnoods loop je een paar rondjes tot hij rustiger is x

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:48

Ik zou eens even heel streng zijn. Zet hem maar eens goed op de rem. Je kan hier nog gevaarlijke situatie's mee krijgen ook, straks loopt het paard een keer letterlijk over je heen. Mocht je de rem echt niet vinden loop dan een aantal kleine rondjes. Net zolang tot je paard gekalmeert is. Jij bepaalt wanneer hij naar zijn box mag waar hooi ligt.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:00

Het probleem ligt niet bij het paard maar bij jezelf, je zou wat meer kunne gaan doen met b.v los en grondwerk om een leider te zijn in dit soort situaties.
Bedenk waar het paard loopt, waarschijnlijk net voor je of naast je.
Neem eens een lijn van 4.5 meter en laat het paard eens de komende tijd 3 meter achter je lopen en al komt hij maar iets in jou ruimte zet hem dan terug, maak je groot en wees duidelijk, zwiep desnoods even met het uiteinde van het touw naar hem toe zoasl een ander paard met de staart zou doen, word niet boos maar wees streng maar wel eerlijk en duidleijk,

Misschien eens een paar lessen in het loswerken en grondwerk gaan nemen en leren over het leiderschap bij paarden en hoe ze dat aangeven,, dat klinkt heel NH en eng voor vele, maar het is wel de basis om je paard veilig van de poetsplaats naar elders te leiden zonder dat hij bij elk ding over je heem dendert, wel zo veilig als je weet hoe je dit kan oplossen zonder te veel gedoe.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:00

RT--> OPG

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:25

ik zou inderdaad ook eens gaan oefenen om je paard te leren achter je te lopen. en dan niet met zn neus tegen jou schouder aan maar echt een paar meter achter je. en als ie dan inderdaad dichter bij komt hem weer terug zetten een paar meter achter je. begint ie te rennen dan begin je weer van voor af aan, net zolang tot ie netjes en rustig achter jou aan zijn stal inloopt.

loveyouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:41

steeds als hij wil weglopen laat je hem halthouden,
en loop je een stukje terug,
op een gegeven moment zal ie beseffen dat steeds als ie hard
probeert weg te lopen dat ie dan alleen maar word tegen gehouden,en dan zal ie wel stoppen.
probeer schuin voor het hoofd van je paard te lopen(dus niet recht ervoor)
en niet schuin achter zijn hoofd of bij de schoft want hier loopt ook een veulen,
en hij zal zich als leider gaan zien.