Ik heb een nieuwe pony gered van de slacht. Hij is waarschijnlijk mishandeld geweest. Hij is enorm schuw en ik krijg hem niet snel te pakken iemand tips dat ik hem makkelijker te pakken krijg? Ook geeft hij alle voetjes behalve zijn achter rechter voet dan begint hij hevig te trappen iemand tips dat hij dat niet meer doet? Verder is hij heel braaf.
Heel erg bedankt voor jullie hulp. Groetjes Samantha
Silence
Ja sinds vandaag dus dat schuwheid zal wel overgaan maar ik wil het liefst dat het zo snel mogelijk stopt alleen ik vind het egt ontzettend moeilijk om hem te pakken. En dan kan ik er ook nix aan doen.
Silence
Geplaatst: 20-02-10 19:51
Sinds vandaag....geef je paardje eens even de tijd om te wennen. Je zegt dat hij een hoop heeft meegemaakt en nu ook weer een verhuizing er achterop.
Niks willen op dit moment. Gewoon in zijn omgeving zijn is genoeg om mee te beginnen. Nu gaan haasten en al vanalles willen zal het vertrouwen niet ten goede komen.
Pff, laat je paardje gewoon even. Het diertje heeft al zoveel meegemaakt, laat hem lekker even acclimatiseren. Ik ga helemaal met Silence mee dat in zijn omgeving zijn voorlopig meer dan genoeg is.
Als jouw instelling is dat je het liefst wil dat het zo gauw mogelijk stopt, ben je verkeerd bezig en had je beter niet aan zo'n pony kunnen beginnen. Dit dier heeft tijdn odig om vertrouwen te winnen.
Je schrijft dat je niks kan doen, dat is niet waar. Maar als eerst moet je gewoon heel erg veel geduld hebben...
Want waarom wil je hem nu meteen al pakken? Ga eerst een vertrouwensband opbouwen met dit dier.
Poiuytrewq
Geplaatst: 20-02-10 23:54
Weet je zeker dat je hem hebt 'gered'? Mijn eerste gedachten gingen nl uit naar een pijnlijke (permanente?) blessure in zn been dus dat ie daar niet voor niets stond.
Nouja goed ontopic maar, vooral niet overhaasten met zo'n dier. Het komt vertrouwen (handig bij zo'n onzeker dier met vangen) allemaal wel goed met veel liefde en geduld. Als je het even niet meer weet, haal er dan iemand bij uit je directe omgeving die jou meteen kan helpen