,Vandaag wou ik na een weekje terug beginnen met rijden, maar de bak was bezet. Dus zijn we even gaan wandelen. Nou het ging helemaal fout!
Deze week had ik al enkele grondwerk oefeningen gedaan op de wei (en VD) en dat ging allemaal rustig en goed.
Nu tijdens het wandelen (met touwhalster) moesten we dus voorbij de buitenbak en daar werd hij helemaal gek van. Hij wou telkens naar het paard kijken en ging helemaal dwars over de weg. Levensgevaarlijk want hij liep altijd maar voor mij ipv. netjes naast mij. Bijgevolg moest ik altijd maar trekken aan het halster. Ik ben niet verder dan 1 km gegaan omdat het gewoon te erg was! Hij liep helemaal nerveus en lette totaal niet op mij. Daarbij kwam dat er altijd maar auto's voorbij kwamen, wat dus best gevaarlijk was.
Normaal ga ik nooit met hem wandelen en als ik alleen rij is hij wel vaker onoplettend. Ik ga nooit alleen op buitenrit, altijd in groep en dan valt alles best wel mee. De pony is 25 en dat schrikachtige raakt er dus niet uit! Het is een arabier en dat merk je wel als je dit soort dingen doet. Ik heb wel al een weekje niet meer met hem gereden.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij rustiger is tijdens het wandelen en op mij let? En dat ik controle heb over hem zodat hij zeker niet met mij kan gaan lopen! In de zomer wil ik wel eens een buitenritje alleen maken, maar als het wandelen aan de hand nog niet gaat durf ik dit zeker niet!
Groetjes, Katia
. Dus de terugweg was nog erger! Ik durfde hem ook niet alleen in de wei te laten (draad opendoen) dan zou ik een ongeluk gehad hebben vrees ik xD. 
org wel dat je optijd stopt met draaien wanneer ze naar achteren gaat in het begin,draai jij te lang door dan kan zij niet de link gaan leggen met wat de bedoeling nu precies is,zelfs de eerste keer naar achteren leunen is al genoeg
(hier in de buurt zijn geen lesgevers in grondwerk)