Waarschijnlijk denkt de helft nu: 'ach nee weer zo'n topic'
Dus ja, weer zo'n topic...
Het probleem: Ik heb een leuke 6jarige BWP merrie. Op zich een heel leuk, braaf en tof paard. Tijdens het werk gaat ze niet bokken, steigeren, weglopen... maar op de baan is ze een echte trien. Ze heeft enorm veel lef maar te weinig zin.
Als we gaan wandelen gaat ze op elke hoek, in elke straat in verzet. Dan begint ze met draaien. Haar terug proberen draaien wordt beantwoord in wippen, nog niet echt steigeren maar toch wippen. Of vooruit springen of doodleuk achteruit wandelen. Maar meestal krijg ik haar netjes terug gedraaid en gaat ze door. Echter soms gaat ze volledig in verzet en niets helpt dan, ik krijg haar wel terug gedraaid maar ze blijft verzetten... Ze is niet bang, heeft geen pijn,.. het is gewoon een héél erg karakter-paardje.
Eerlijk is eerlijk, zé is echt wel al verbetert sinds ik haar heb
dus mijn werk werpt z'n vruchten af, maar toch blijft ze vaak proberen en zoals vandaag gewoon ook doodzetten. Hier zie je haar aan't werk. Dit is niet met mij maar met een vriendin. Ikzelf ben aan het filmen en zit op een ander paard, dus extra paard mee of niet, Evita doet toch lastig! (Uiteindelijk is het wel gelukt om haar mee te krijgen, het is maar om aan te tonen wat ze doet. Ze kan ook een graadje erger doen zoals vandaag... ) Ik ben geen beginner, maar zo erg heb ik het nog niet mee gemaakt. Het is dus niet het steigeren alleen, maar de combi tussen steigeren, wippen, draaien, doof zijn voor de hulpen (terwijl ze normaal wel erg fijn reageert).
Iemand tips? Ik ben van plan om morgen eens het 'ei' te proberen...
Dank u!

Ik heb kunnen genieten van mijn wandeling en zij, denk ik ook.
En hard ook!!