Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellepel schreef:tja een paard kan het beste nog met een ander paard spelen he..
verder valt eigenlijk alles af..
willen ze niet een ouder dier er bij hebben.
of misschien een paard van iemand anders?
zo hebben ze zelf geen extra paard,maar staat er wel een maatje bij

ClaudiaMP schreef:Wij kunnen niet zeggen wat een geschikt maatje is voor je paard aangezien je paard misschien wel bang is voor een geit, niet kan opschieten met een koe enz.
Zou kijken hoe je paard reageert op bepaalde dieren, en kijken wat jij zelf erbij kan hebben als maatje.
Om nog even terug te komen op het paard.
Je moet er niet vanuit gaan dat het (meteen) zal werken.
aangezien je zoals je aangeeft al wil dat hij luisterd als je haar gaat inrijden, misschien een optie om even een stapje terug te gaan![]()
ik vraag mij af of jullie voordat het paard weg was al intensief met het paard bezig waren ( longeren )
of zijn jullie bezig gegaan nadat het andere paard weg ging ? door verveling van paard ?
cocochanel schreef:Vind ook dat er gewoon een ander paard bij moet staan,
paarden zijn kuddedieren..
Waarom wel een koe of een geit maar geen paard? Ik zou er dan een kleine shetlander bijzetten,is ook klein en tenminste nog een soortgenootje..
Jelleee schreef:Kwestie van een goede omheining neerzetten. Dan breekt je shetlander ook niet uit. Ja als er een stroomdraadje een halve meter van de grond hangt is het logisch dat hij daar onderdoor gaat. Zet je een stevig hek neer op de juiste hoogte, nou knappe shetlander die daar nog uitkomt.