Koele kikker blijkt gevoel te hebben, vriendinnetje verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Koele kikker blijkt gevoel te hebben, vriendinnetje verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 18:41

Voor het eerst in een jaar tijd is mijn Shetlander alleen op pad zonder Cisco.
Normaal kijkt hij niet naar haar om :n Nu stond hij opeens te roepen en te rennen langs de draad niet normaal! (nu al een 15 minuten)
Nu wil ik de Shetlander verkopen en een rijbare voor in de plaats kopen. Hoe gaat hij hier op reageren? Ga ik hem niet enorm veel pijn doen hiermee? Voordat ik een nieuw kameraatje heb kan wel even een paar maandjes duren. Is het niet beter met de koper (die in het weekend komt kijken) af te spreken ze pas weg te doen in het voorjaar als Cisco lekker op de ruime wei gras staat te eten?
Ik maak me een beetje zorgen ;(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:09

Tja een paard is een sociaal dier en kan niet goed alleen zijn. Zou natuurlijk ideaal zijn voor jouw en de shet. Maar tja voor de koper is dat natuurlijk weer wel een nadeel. Is er geen mogelijkheid om je shet ergens tijdelijk weg te zetten bij andere of een tijdelijk een andere maatje voor hem vinden? Iemand die hem dus bij jouw weg zet voor paar maandjes?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:19

Monica_1987 schreef:
Tja een paard is een sociaal dier en kan niet goed alleen zijn. Zou natuurlijk ideaal zijn voor jouw en de shet. Maar tja voor de koper is dat natuurlijk weer wel een nadeel. Is er geen mogelijkheid om je shet ergens tijdelijk weg te zetten bij andere of een tijdelijk een andere maatje voor hem vinden? Iemand die hem dus bij jouw weg zet voor paar maandjes?

Ja dat zou misschien kunnen, maar dan raken die 2 ook weer aan elkaar gewend/gehecht?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:27

1Boefje schreef:
Monica_1987 schreef:

Ja dat zou misschien kunnen, maar dan raken die 2 ook weer aan elkaar gewend/gehecht?

Dat zal best meevallen. Als je paard daarna weer een andere maatje heeft zal het wel meevallen.
Ze vinden het idee van alleen zijn niet leuk. Paarden trekken altijd naar elkaar toe als er bijvoorbeeld iets vreemds of engs gebeurt hoeven ze opzich niet eens zo dik voor bevriend te zijn. Maar een ander paard geeft een veiliger gevoel voor een paard.
Hierzo is dat altijd leuk om te zien paarden gaan meestal niet zomaar plat liggen je weet nooit wat voor gevaar er dreigt. Er staat er altijd 1 op wacht. In dat opzicht zie je goed dat ze gewoon veiligheid en bescherming zoeken bij elkaar. Ookal zijn ze niet de beste maatjes als er iets nieuws is trekken ze toch naar elkaar.

annttje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:07

Monica_1987 schreef:

;)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:52

Mijn paard is altijd al een sjagerijnig dominant paard geweest, vorige week heb ik haar maatje moeten laten inslapen , roepen en roepen zelfs s'nachts nu heb ik een jaarling hengstje gekocht en is ze als een blad van een boom omgeslagen in een gezellig lief en rustig paard ze moedert over de nieuweling.. we snappen er helemaal niets van maar hopen dat ze zo blijft .. :D

Ik kan je dus niet zeggen hoe jouw paardje er mee zou omgaan het is ons mega mee gevallen..

Succes !

xmichxrocky

Re: Koele kikker blijkt gevoel te hebben, vriendinnetje verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:16

ik zou hem voor een poosje bij iemand anders zetten.
ik heb de reacties hierboven neit gelezen dus weet niet of het er al stond.
maar later kijken of het helpt en dan kan je hem verkopen.

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:17

Ik heb mijn paardje in drie jaar tijd drie keer moeten verhuizen. Ik dacht ook dat hij het verschrikkelijk zou vinden, nieuwe omgeving, vertrouwd vriendje weg etc. Maar het is net of hij het niet in de gaten heeft gehad. Hij maakt overal zo weer nieuwe vriendjes en loopt de eerste week al door de wei of hij niet anders gewend is! Ze passen zich zo aan. Nou kan ik natuurlijk niet in zijn hoofd kijken, maar aan zijn gedrag te zien vond hij het allemaal wel best. Zolang er maar paardjes en gras om hem heen waren.