Voerbak verplaatsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Voerbak verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:01

Nou ik geloof wel dat dit hier goed staat.

Ik heb een hele lieve, speelse haflinger. Maar hij heeft een beetje een rare gewoonte en ook wel een irritante gewoonte. Hij staat in een stal waar een voerbak op de grond staat. Dit is echt een voerbak van 40/50 kilo. Ik weet eigenlijk niet wat voor materiaal het is maar het ziet er uit alsof het een halve pijp met een dia meter van 40 cm is geweest en ze daar wat met beton omheen gemaakt hebben zodat hij recht kan blijven staan. Het ding weegt LOEI zwaar. Maar iedere keer als ik bij Pino de stal in kom staat die voerbak weer in het midden van zijn stal. Eerst kon ik er nog wel om lachen omdat hij je dan trots aankijkt dat hij dat gedaan heeft maar nu irriteer ik me er echt aan omdat hij het blijft doen en ik blijf me vertillen aan het terug zetten van dat ding. Ik heb hem er een keer op betrapt en heb toen niets gedaan maar hij doet het dus met zijn voorbeen. Dan gaat ie er mee spelen.

Heeft er iemand een idee wat ik hiermee kan doen dat hij die bak WEL laat liggen?

Ze staat natuurlijk wel meer binnen nou vanwege het weer maar hij doet het ook wanneer ze veel buiten staan.
Het zal misschien met verveling te maken hebben? Ik heb een jolly bal in zijn stal gehangen maar nou heeft hij zijn stal, tijdens het spelen met die bal, 10 cm naar voren gedouwt!! :') _O-
Zo een voerbak die je in de stal kan hangen schiet niet op want die pakt hij tussen zijn tanden en die gooit hij in zijn stal. Hij is echt van het kapot maken en mee spelen maar hij heeft niet in de gaten dat het ondertussen niet grappig meer is.

Ik heb ook niet het idee dat als ik meer of minder rij, longeer of wat dan ook dat het dan minder wordt.

Heeft iemand een idee (of ook ervaring) waarom hij dit doet en wat ik zou kunnen doen?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:04

Misschien de voerbak aan de wand schroeven (wel gewoon op de grond) :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:06

ja dat gaat dus niet want 1 wand is beton en kan je niets aanmaken en de andere wanden zijn een soort kunststof scheiding naar andere stallen. Of weet niet wat voor materiaal is. En de voorkant zijn tralies die 5 cm uit elkaar zitten ongeveer. Tegen die betonnen muur zit ook de leiding van zijn drink bak over de hele lengte.

Oh jij bedoelt op de grond zie ik niet :P Misschien dat ik er een keer een foto van kan maken maar die voerbak kan je denk ik niet zelf vast maken.

photosmash

Re: Voerbak verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:13

kun je zn voerbak niet gewoon middenin zn stal laten staan? als hij dat fijn vindt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:13

Maar in beton kun je wel wat vastmaken hoor, heb je alleen een
boormachine en handige vent voor nodig ;)

Maak maar eens een foto, misschien kan het idd wel helemaal niet, maar zo
uit jouw verhaal kreeg ik dit idee :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:14

Voerbak uit de stal halen en op de grond voeren?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:15

Waarom zou je hem zn speeltje willen afpakken?
Hij verveelt zich denk ik gewoon..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:16

Waarschijnlijk omdat hij niet meer kan liggen als er een voerbak midden in de stal staat? :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:17

photosmash schreef:
kun je zn voerbak niet gewoon middenin zn stal laten staan? als hij dat fijn vindt

Zal zijn stal toch uit moeten doen, is toch vervelend als er iedere keer een voerbak op zijn kant of op de kop ligt. Hij ligt ook in zijn stal en als die voer bak in het midden ligt?

Zou hij het doen omdat hij het prettig vind en voerbak in het midden te hebben?

En of ik die voerbak vast kan maken zal ik eens kijken. Hij heeft stal maten en daaronder beton.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:18

Ir111 schreef:
Voerbak uit de stal halen en op de grond voeren?

Hij heeft vlas liggen en ik heb dat al wel eens eerder gedaan zo maar vind het niet prettig met het idee dat hij vlas mee binnen krijgt.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:19

Lotte1990 schreef:
Waarom zou je hem zn speeltje willen afpakken?
Hij verveelt zich denk ik gewoon..

Hij heeft speeltjes in zijn stal hangen waar hij ook dolle pret mee heeft maar waarom nou iedere keer een voerbak van 40/50 kilo naar het midden slepen en op zijn kant leggen. Hij is zo uitgespeelt dan hoor en ik kan dat ding iedere keer terug zien te slepen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:19

En eventueel uit een emmer voeren? Of gooit ie die ook leeg?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:20

Mmm, heeft hij wel de hele dag ruwvoer tot zijn beschikking?

Je zou ook uit een flexibele rubberbak kunnen voeren die je los in de stal zet. Die kan hij moeilijker slopen en zo eet hij toch niet van de grond. Of gewoon lekker op stro zetten. :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:22

ProudJustify schreef:
En eventueel uit een emmer voeren? Of gooit ie die ook leeg?

Gooit ie om en die gooit ie door zijn stal of naar buiten. Hij is echt destructief :n :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:23

Ir111 schreef:
Mmm, heeft hij wel de hele dag ruwvoer tot zijn beschikking?

Je zou ook uit een flexibele rubberbak kunnen voeren die je los in de stal zet. Die kan hij moeilijker slopen en zo eet hij toch niet van de grond. Of gewoon lekker op stro zetten. :)

Stro stond hij op, dat eet hij he-le-maal op. Dan staat hij nergens meer op. Rubberen voerbak bestaan die ???

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:24

Nou, van die flexibele 'emmers' bestaan wel. Die gaan uiteindelijk ook wel kapot maar daar heeft hij meer werk aan zeg maar. :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:25

Oh, het is wel een losse bak die ik bedoel. Maar het is niet zo erg toch, als hij die naar buiten gooit als hij leeg is? Het gaat erom dat hij niet van de grond met vlas eet.

Hilarische knol heb je trouwens! :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:25

hahaha ja hilarisch :P dat wel maar af en toe vermoeiend :D

Als ik geluk heb gooit hij hem naar buiten maar meestal maakt hij dat soort dingen kapot. Gaat ie op staan op liggen of hij ligt ergens over zijn vlas ;)
Laatst bijgewerkt door Marlou_ op 02-02-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:26

Hij past wel bij je! :+

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:30

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:09

Staat je paard de hele dag op stal? De mijne heeft vorige week een hele week noodgedwongen dag en nacht op stal gestaan en deed ook dit soort dingen. Hij verveelde zich een ongeluk, ging met de waterbak gooien...Terwijl hij dat in het land dus echt NOOIT doet!
Ik heb al tijden deze rubberen voerbak:
Afbeelding
Verkrijgbaar bij Agradi, kost maar 12 euries. Hij kan er mee gooien, in bijten, in schrapen met zijn voet, heb hem tijdens zijn hoefzweer in deze bak geweekt. En zelfs als hij er op gaat liggen, blijft ie nog heel (en mijn paard weegt rond de 1000 kilo :Y) :+ )

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:16

Wow die laatste is inderdaad handig! Kan hij zich inderdaad niet aan bezeren of kapot maken??? Geniaal! kan hij hem niet op gegeven moment kapot bijten als e aan de gang blijft?
Laatst bijgewerkt door Marlou_ op 02-02-10 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:17

photosmash schreef:
kun je geen metalen bak in de hoek vastmaken?
http://shop.hbhorses.be/images/SECTOLIN ... metaal.jpg

Is wel een goede oplossing maar ik kan hem in mijn stal niet bevestigen. Dan hangt hij aan de betonnen muur te hoog omdat daar net de waterleiding loopt.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:56

Marlou_ schreef:
[

Hij heeft speeltjes in zijn stal hangen waar hij ook dolle pret mee heeft maar waarom nou iedere keer een voerbak van 40/50 kilo naar het midden slepen en op zijn kant leggen. Hij is zo uitgespeelt dan hoor en ik kan dat ding iedere keer terug zien te slepen.

Misschien denkt hij dat er voer achter/onder de bak is gevallen en controleert hij dat iedere dag... Of hij denkt gewoon dat jij het ook een leuk spel vindt. :Y)

Je kan een hoekje van zijn stal vlasvrij maken (bezem) en vanaf de grond voeren. Dat scheelt jou je rug. Verder zou ik nog wat speelgoed toevoegen want zo te lezen verveelt hij zich. Je kunt hem leren die rubberen voerbak aan te geven na het eten, dan leert hij hem uit de box te gooien en kan hij hem ook niet verder slopen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:40

De rubber bak die Grobegni adviseert zijn echt ideaal. Mijn paarden hebben ze allemaal en ze hebben heeft veel voordelen. De paarden eten van de grond (natuurlijke houding), ze spelen er mee. Hij kan niet stuk, is ongevaarlijk en je maakt hem makkelijk schoon. Al met al super dingen...