Pelryo schreef:Hoelang verzorg je ze al? En hoe oud zijn ze allemaal?
Silke kan best iets naars hebben meegemaakt of misschien vraag je het voetje op de verkeerde manier.
En over Bornie maak ik mij zorgen. heb je wel eens eerder een paard ingereden? hoe oud ben je en hoe lang rijd je al? Ik zou als ik jou was iemand inschakelen met meer verstand van inrijden. Zou zonde zijn als het mis gaat.
Norrie kan meerdere redenen hebben waarom ze dr benen niet hoog genoeg op tild. Hoe groot is ze en hoe groot ben jij en hoeveel weeg je? het kan best zijn dat je te zwaar/te groot bent. Een ander iets zou kunnen zijn dat de artrose heeft of een beenafwijking
IK verzorg ze zo'n 2 jaartjes, en het gaat steeds beter, eerst waren ze zo wild als maar kan maar nu zijn ze echt lief.
Maar ik begin bij silke altijd rustig van boven naar beneden en als ik halferwege ben dan gaat ze happen en bokken, maar ze loopt niet mank ofzo:D
Nou over bornie hoev je je niet zo heel erg veel zorgen te make hoor, want ze schud alleen met haar hoofd, ik ben zelf 12 jaar en op de manege heb ik eens eerder een pony ingereden want ik help daar en ik rijdt zon 2 tot 3 jaartjes.
Norrie is een erg grote shetlander en ook heel erg breed, je zou zo zeggen dat ze een mini-belg is, haha, dat is natuurlijk niet zo.
Maar ze is ook wel erg oud misschien dat ze daarom haar benen niet genoeg optild?
PS. bornie schud met haar hoofd als we sturen, en misschien heeft ze wel last van haar halster ofzow maar wij gaan wel proberen om met een nekrope te rijden.