Spel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:33

Vanuit het paard gezien dan .. ;)
Op andere plaatsen kreeg ik enkele reacties dat ik mijn pony niet zo moest pesten (en dat ik moest oppassen dat hij geen afkeer van mij zou krijgen) dus nu ben ik eens nieuwsgierig hoe andere mensen dit zien, aangezien ik ervan overtuigd ben dat het gewoon een spel is en de pony het ook op deze manier ziet... Maar misschien interpreteer ik alles wel verkeerd. Wat jullie?

Het filmpje:

(reacties op het filmpje zelf kunnen in dit topic: [ITP] Hoe houd je je pony aan het lijntje? - Part II Dat loopt ook nog en daar staan ook nog wat foto's bij ;) ).

Dani

Re: Spel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:50

Ik heb niet het hele filmpje uitgekeken, maar ik vind het er goed uitzien hoor.

Als ik 't goed begrijp mag-ie de wortel opeten als hij hem 'gevangen' heeft, toch? Dan lijkt het me voor hem ook leuk om te doen, om er achterna te jagen en 't dan op te eten. Alleen als je doorgaat zonder hem die kans te geven, dan zou ik het wat meer 'pesterig' vinden. Maar de eerste 2min zien er leuk uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:53

Klopt volledig :j
De wortel hangt er losjes aan zodat zodra hij aan het touw komt of op de wortel trapt of .. (ik weet niet hoe hij het doet, maar regelmatig landt hij PRECIES waar ie moet zijn als hij springt :+) het gewoon eruit valt en hij lekker kan eten. Dus we lopen pakweg een halve minuut of een minuut (meestal geraken we daar niet eens aan :+) en dan heeft hij een beloning en gaan we weer een nieuwe halen ..

(en ik doe het soms zelfs express, als ik even heb gelopen en hij heeft gek gedaan dan ben ik zo blij dat ik gewoon blijf staan en hem zo makkelijk die wortel geef :+ )

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:00

ik zie in zijn houding eigelijk vooral iritatie.
hij draait zijn kont naar je toe, wordt gepikkeerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:04

Hij richt zich op de wortel en wordt daar "boos" op, klopt volledig :j

Heb je ook het volledige filmpje gezien? De momenten dat er een nieuwe wortel gehaald wordt bv. Of wanneer aan het einde de wortel ineens spontaan weg is .. Wat voor reactie geeft hij dan?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:37

Zolang je het geen uren door blijft doen zie ik hier geen enkel probleem, hoor. Hij speelt en wordt er behoorlijk fanatiek mee, maar dat worden ze ook als 2 ruinen samen spelen. Het viel me ook op dat hij heel rustig bij je stond, ook niet schooide naar wortels in je hand, netjes opgevoed.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:43

ik vind het wel bijzonder om te zien :) leuk dier heb je trouwens!!

pony volgt de wortel, "speelt" maar ik kan er niets over zeggen, of het echt een spel is, of afkeer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:52

Het zou pesten zijn als hij die wortel niet te pakken zou kijgen, maar hij krijgt hem eigenlijk altijd wel te pakken. Anders zou hij er ook op een gegeven moment mee ophouden door gebrek aan motivatie. Nu heeft hij lol en loopt ook nog eens lekker los en soepel zijn rugspieren te strekken, leuk en nuttig dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:41

Bedankt voor de reacties :) (en complimentjes :o :D )

Uren zijn het nooit, het filmpje duurt zo'n 7 minuten en dat is zowat alles wat er gedaan is geweest, ik denk dat er zo'n 3 stukjes zijn die ik niet gebruikt heb omdat toen de wortel snel gevat werd of iets dergelijks, dus pak dat we in totaal zo'n 10 minuten maximaal bezig geweest zijn ;) Uren zou ik trouwens zelf nooit volhouden := :')

Waarom zou je denken dat het afkeer is? Mij lijkt het dat de pony dan juist niet zou volgen, als hij er een afkeer van zou hebben ..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:46

Het doet me denken aan mijn verzorgpaard die aan het voetballen is. Dan wel met mij erop.
Die word heel enthousiast, en legt dan ook zijn oren plat in zijn nek, doet heel boos aan. Maar in feite gaat hij gewoon helemaal op in het spel. Dus ook ik vind het niet dieronvriendelijk ofzo. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:03

Dit ziet er leuk en vriendelijk uit.
De pony reageert wat 'dreigend' (= ook spelgedrag) op de wortel, maar niet op jouw. De pony is echt gefocused op die wortel.
Jij bent rustig naar de pony toe en de pony respecteert je ruimte.
Paarden spelen ook. Vooral blijven doen... Er zijn al genoeg dieren die zich stierlijk vervelen.... }:0
Zolang je zorgt voor duidelijkheid in de communicatie, kun je prima spelen.
Ik zie hier helemaal geen kwaad in. Juist goed om zo veelzijdig bezig te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:52

Dank je wel beiden :)
Echt fijn om te lezen dat ik toch niet zo "raar" denk als sommigen mij willen doen geloven :))

CindyK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:57

Ik vind het niet vreemd hoor.
Je bent toch lekker met je pony bezig? En het beest heeft alle ruimte om zijn eigen gang te gaan.
En dit is beter dan dat een paard of pony de hele dag maar in z'n stal staat.
Ik zie er geen kwaad in hoor :)

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:35

Het ziet er niet erg schandalig uit ofzo,maar je moet wel oppassen met dat touw. ;) Verder ziet het er goed uit,ik heb het fimpje ook niet hélemaal afgekeken... :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:02

Het ziet er opzich leuk uit allemaal:)

Denk dat het oren in de nek leggen beetje frustratie is, paarden zijn het natuurlijk niet gewend dat hun eten wegrent. Gras blijft normaal gesproken staan^^
Verder vindt ie het wel interessant en komt zelf ook kijken, het is niet alsof je rondjes om hem heen blijft rennen tot ie gek wordt.

Misschien is het handiger om iets anders te pakken wat ie leuk vindt? Een speeltje of knuffeltje, dan hoeft ie namelijk niet achter z'n eten aan te jagen (wat tegennatuurlijk is) en kan hij toch z'n trofee pakken^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:05

Het is bij mijn weten toch nog altijd geen hond (ookal zou je soms gaan twijfelen) := :+

Over dat touw .. kan natuurlijk gevaarlijk zijn :j (maar er kunnen zoveel dingen gevaarlijk zijn) maar hij heeft ervaring met een touw rond z'n benen en "vastzitten" etc. dus daar geeft hij niks om. En sowieso als hij op het touw springt, of het touw zit tussen z'n benen en zou hem kunnen verwonden ofzo, dan sta ik altijd meteen stil ;)

mf1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:27

hij wint elke keer en scoort dan een wortel...ik zie er geen kwaad in. Je bent op een positieve manier met hem bezig