ongeveer 4.5. Ze is op haar derde ingereden, verzorgd door een meisje, een veulen gekregen en daarna heeft ze stilgestaan. Goed
opgevoed is ze niet echt. Stilstaan was moeilijk, stilstaan bij het opstijgen is moeilijk, en allemaal van die kleine dingetjes, maar die
gaan steeds beter. Ze heeft daarin duidelijkheid nodig.
Maar ze heeft een rare ''gewoonte’’ waar ik me steeds meer aan ga ergeren, en ik niet weet wat ik er tegen moet doen. Ze staat
namelijk te pas en te onpas ''voetje'' te geven (ze zwaait haar voorbeen in de lucht.. Gewoon helemaal gestrekt vooruit de lucht in..) Wanneer ik haar aan het vlechten ben en ze moet wat langer stilstaan, bij peesbeschermers omdoen, bij het aansingelen, bij het
opstijgen soms ook…
En ik vind het gewoon gevaarlijk, want ik wil niet als ik even niet oplet een knie of hoef in m’n rug te hebben
! Maar ik weet niet goed wat ik er tegen moet doen. Negeren werkt niet. Dan staat ze na een paar minuten nog steeds met haar voorbenen te zwaaien in
de lucht. Straffen gaat ook moeilijk vind ik.
Bij beenbescherming omdoen moeten haar voorhoeven natuurlijk op de grond staan. Alleen ze zwaait ze iedere keer weer de lucht in.
Zwaardere stem opzetten werkt niet, tik tegen de borst werkt niet, schopje tegen haar been werkt alleen zéér tijdelijk: Zodra ze haar
ene been op de grond neerzet staat de andere alweer in de lucht…
Ik heb laatst met haar vorige verzorger gesproken en zij zei van, ja dit deed ze bij mij ook altijd maar nooit iets aangedaan verder’’ (en
dat is dus te merken
)Wat moet ik hiermee doen? Ik vind het ook moeilijk om te zeggen wáárom ze het nou doet.. Aandacht? Verveling?
Hoop op reacties

groetjes,
Ruth & Silke
.. Nee ik denk niet dat het is aangeleerd. 
die hem dit leerde was het volgens de Tellington methode????
Wat we nu doen is een zweepje bij de hand houden, als hij zijn been optilt wanneer dat niet gewenst is krijgt hij een tikje tegen het andere been. Hierdoor zet hij snel het ene been neer. Het gaat steeds beter. Goed gedrag word beloont in de vorm van een aai. GEEN LEKKERS MEER
, behalve in de voerbak. Daar zijn die dingen voor.