Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MysticTinker schreef:Die van mij heeft het ook een jaar lang gedaan.
Toen heb ik hem 24/7 buiten gezet, probleem opgelost![]()
Ik zou ook gaan stampen als ik me verveelde omdat ik de hele dan in een hokje van 3x3 zou moeten staan. Dus gewoon zorgen voor afleiding, onbeperkt ruwvoer en zo veel mogelijk de stal uit.
Annemiekbram schreef:aandacht...
Mijn paard doet het ook heel erg...ze heeft wondjes aan de benen.
Daarom heb ik nu beschermers om haar benen gedaan.
Tis geen ideale oplossing...maar wel ff voor tijdelijk
Caira schreef:Door je paard zijn vrijheid terug te geven, beestje is duidelijk in het vertellen dat hij 3-4 uur per dag naar buiten te weinig vindt. En daar kan ik het dier alleen maar gelijk in geven.
sallandval schreef:in elk geval geen aandacht geven als je paard het doet. Het stopt als je iets zegt dus is het om de aandacht te doen. Negeren is het enige dat helpt... het duurt even (vooral als andere mensen wél aandacht gaan geven bij gestamp) maar door negeren gaat het na een hele tijd over. Maar als er ook maar één 'keer wel aandahct komt (bijvoorbeeld met een boze stem "laat dat" roepen) dan wordt het erger.
succes
mathes schreef:Caira schreef:Door je paard zijn vrijheid terug te geven, beestje is duidelijk in het vertellen dat hij 3-4 uur per dag naar buiten te weinig vindt. En daar kan ik het dier alleen maar gelijk in geven.
Ja ik weet het. Ik heb ze ook het liefst 24/7 buiten. Maar dat gaat nu echt even niet.