Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aslo schreef:Tja, das dus het gevolg als een paard onvoldoende beweging krijgt omdat ze geen wei of desnoods paddock ter beschikking hebben. Andere stalling zoeken waar ze overdag wel naar buiten kunnen?
ilse86 schreef:Waarschijnlijk verveelt ze zich gewoon stierlijk. Dat heb ik met een van mijn verzorgpaarden ook gehad. Ik heb zo'n speelbal in de stal gehangen waar ze tegenaan kon jengelen met haar hoofd. Toen was de kwaal redelijk verholpen.
Annabella schreef:Krijgt ze ook nog krachtvoer?
Zou zowieso even iets voeren waar geen energie in zit. pianissimo van cavalor bijvoorbeeld. En het hooi in een hooinet doen, eten in een voerbal. En als ze niet op ijzers staat zou ik toch met haar gaan lopen.
succes
ilse86 schreef:Ja, dat bestaat wel. Dat smeren ze ook vaak op houten omheiningen. Misschien hebben ze t bij welkoop? Dat spul moet heel vies en bitter zijn. De meeste paarden peinzen er niet meer over om te bijten als ze dat spul eenmaal geproefd hebben.
Dat paard ziet het verschil niet tussen een stal of een boomstam, toch?Wamhorse schreef:dat zou desnoods moeten maar ja als je er dan van uit gaat dat het ijs niet eeuwig blijft, vind ik het ook weer zonde om weg te gaan we hebben het er doorgaans vreselijk naar het zin en hebben een leuke club mensen daar rondlopen.
ilse86 schreef:@ Annabella: Welk merk voer je? Ik voer Havens en heb totaal geen last als ik ze even stil laat staan, terwijl het echte werkpaardjes zijn!
Annabella schreef:ilse86 schreef:@ Annabella: Welk merk voer je? Ik voer Havens en heb totaal geen last als ik ze even stil laat staan, terwijl het echte werkpaardjes zijn!
Ik heb bijna alle merken gevoerd, van alles geprobeerd zelf ponybrok van Subli. (Ik heb een nogal heet paard, heeft op duindicht gelopen maar is verkocht omdat hij te neurotisch was).
p.s. paard staat nu als het even kan buiten, hij doet wel gek maar ik heb liever dat hij in het land een smakker maakt dan dat hij over z`n staldeur gaat en vast komt te zitten.