nieuwe buurshet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovefenny

nieuwe buurshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:10

hee

Ik weet niet of het hier goed staat, kunnen jullie anders even zeggen waar het moet staan?

Vandaag kwamen mijn oppaskindjes (meisjes van 7 en 5) en hun moeder aan de deur met de vraag of ik mee ging kijken naar de pony achter hun huis.
Daar is een groot stuk land dat gehuurd wordt van hun en daar willen die mensen nu schapen, geiten en dus ook pony's neerzetten.
Nu staan er alleen nog 5 schapen en een drachtige shetland pony, maar binnenkort komt de rest dus, ook nog een welsh pony waarschijnlijk.
Nou zit het oudste meisje sinds een paar maand op paardrijden en dat vindt ze geweldig.
Ik ging dus even mee kijken, en de eigenaar van die pony was er ook even om te voeren.
Hij had al gezegd dat de meisjes wel af en toe mochten borstelen enzo, omdat de pony's toch achter hun huis staan, dus dat was natuurlijk helemaal geweldig.
Maar hij zag ook wel dat ze toch nog wel een beetje bangig waren, pony even snuffelen en direct een stap achteruit, dus toen ik er ook even bij kwam zei hij dat ik ook wel mocht komen als ik zin had.
Ik heb namelijk zelf ook 2 paarden waar ik op rijd, maar aangezien deze tegenover m'n huis staat kan ik makkelijk eventjes heen.
Het is echt een super mooi beestje, een 3 jarige vos, heel energiek en lief
Normaal heb ik niet zoveel met shets, maar deze vind ik toch wel geweldig en ik ben dus ook wel van plan om af en toe heen te gaan.
Dit even ter informatie
Maar nou even wat vraagjes: De pony is eind april uitgerekend, en ik ken haar verder helemaal nog niet.
Ik weet niet hoe ze opgevoed is, wat ze allemaal kan en wat er al mee gedaan is.
Hoe zouden jullie te werk gaan, wat voor dingen kan ik doen om haar beter te leren kennen en er achter te komen wat ze al kan en welke dingen zijn belangrijk om aan te leren? En oja, tot wanneer is het verstandig nog iets met een drachtige pony te doen en wanneer moet ze rust krijgen?

Alvast bedankt
groetjes

kim18a

Re: nieuwe buurshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:46

ik zou nou alleen nog maar borstelen en een betje wandelen ;)
over 4 maanden is ze uit geteld dus je kan er denk ik nog een klein maandje iets mee doen maar dan wel voorzichtig :D
leuk dat je een soort van verzorgshetje hebt :)

succes er mee :D

lovefenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:03

oke dankjewel :)
gewoon een beetje de buurt verkennen is misschien ook wel handig en leuk voor shettie
maar ik vind het ook wel leuk, 't is tegenover m'n huis dus dat is ook wel lekker.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:28

Het is niet de bedoeling om een topic op drie plekken op bokt te zetten. Bovendien hoort deze vraag hier niet.