Dominant, vooral na rollen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwwie1803

Dominant, vooral na rollen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:53

Mijn pony Joey, 20 jaar gaat vaak na dat hij uit de stal komt meteen rollen. Als de andere twee paarden dan ook in de bak staan, gaat hij niet meer van zijn plek af, proberen ze toch dichterbij te komen gaat hij stijgeren, bokken en word hij helemaal gek. Vandaag was het zo erg dat hij helemaal recht omhoog stond en hij bijna omviel. Joey is vandaag rond half 12 uit stal gegaan, het is nu bijna 3 uur en hij staat nog steeds op zijn rolplek. Hij is altijd al dominant geweest, maar het is nog nooit zo erg geweest. Wat zal hier de reden van zijn? En kan je er ook iets tegen doen?

Groetjes.

Karenx

Re: Dominant, vooral na rollen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:39

Rollen zelf is wel een goed teken, dat hij zich thuis voelt maar het is wel raar dat hij dan zo agressief wordt. Staat hij net bij die paarden of al langer? en heeft hij veel energie of juist niet?

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:13

Ik zou eens kijken hoe hij reageerd bij andere paarden..

Tanya21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:25

Misschien word hij ook wel vaak gepakt door de andere paarden, en dat hij daarom juist angstig word. Hij druft misschien wel niet meer van zijn rol plekje af??

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:26

Hij staat nu al 5 jaar bij de andere ruin, het veulentje is er nog niet zo lang bij, maar hij heeft verder nog nooit moeite met ze gehad. Ja, hij heeft nu momenteel wel veel engerie, maar ja, met dit weer kan je niet echt rijden. Wat denk je er nu van dan?

Lisa_Dries schreef:
Rollen zelf is wel een goed teken, dat hij zich thuis voelt maar het is wel raar dat hij dan zo agressief wordt. Staat hij net bij die paarden of al langer? en heeft hij veel energie of juist niet?

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:27

Hij reageert niet echt raar op andere paarden. Zomers staan ze in het land met nog twee shetlanders en twee groningers. Maar de omgang is verder heel normaal.
LostInHeaven schreef:
Ik zou eens kijken hoe hij reageerd bij andere paarden..

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:44

Wat je natuurlijk kunt nagaan is wanneer dit gedrag begon en wat er in die periode aan de omgeving is veranderd.

Ik heb het wel eens eerder gezien, bijv. bij een paardje dat geen anderen in haar favoriete modderpoel wilde laten rollen. Er was daar helemaal niks gebeurd ofzo. Zij kon de hele dag in dat stukje modder staan omdat ze nou eenmaal vond dat dat een fijn plekje was waar niemand anders mocht komen. Het hoeft dus niet per se iets te zijn waar een duidelijke reden voor is.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:09

Mijn paard doet dit ook een beetje,

Quater x pinto ruin van 23 jaar :o ,
hij wordt eerst gek in de bak gaat rollen en vervolgens is hij totaal gestoord.
maar rent wel vrolijk door de bak,

rolt zeker 4 x als hij los in de bak is.
en komt je achterna en bijt schopt,
ik weet dat hij mij nooit iets zou doen maar sta altijd achter de poort,

het is een raar idee als een paard op je af komt en je moet blijven staan :+ ,
dit doet hij al zijn hele leven voor zover ik weet,

als DT er genoeg van heeft komt hij naar je toe en gaat hij netjes mee de bak uit