Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:Ik denk niet dat jij als bijrijdster de eigenaar iets 'aan het verstand te brengen' hebt. Je kunt het er met haar over hebben, maar als ze het niet met je eens is of niet mee wilt werken kun je kiezen of delen: of rijden zoals hij is of een ander paard zoeken...

. De eigenaresse is heel erg aardig en ik wil niet zomaar wat gaan roepen van wat ik wel niet denk dat beter is. Daarom stel ik deze vragen zodat ik het van meerdere kanten kan bekijken en uiteindelijk goed kan handelen. franka75 schreef:Ik zou zeer zeker hier over een gesprek proberen aan te knopen en vragen wat haar ervaringen in het bos zijn, en dan vertellen wat er bij jou gebeurde en dat dat een gervaarlijke situatie kan opleveren voor haar jou het paard en omstanders. zeg dat het geen kritiek is maar misschien kun je haar helpen het opm te lossen. groet Franka.
Daphne86 schreef:Daar weet jij helemaal niets van, dit paard is erg anders dan anderen en al die 20 keren voor het voorval heb ik alles in de hand gehad. Dit was een momentopname maar wel aanleiding tot verder onderzoek naar de kern van het probleem en dat ben ik zeker niet. Jij zet mij neer als iemand die paarden helemaal verrot slaat terwijl dat helemaal niet het geval is! Ik probeer hier te zorgen dat paard en ruiter het beiden naar hun zin hebben en dat iedereen veilig is en het enige dat jij kan is een botte opmerking maken terwijl je mij, het paard en de hele situatie niet eens kent. Tenzij je nog bruikbare tips hebt voor mijn probleem, lijkt het me beter als je vanaf nu geen berichten meer stuurt.
Daphne86 schreef:Dat is allemaal prima, maar dat moet ze niet op zo'n manier zeggen want daar heb ik helemaal niets aan. Die laatste twee regels van jou zijn beter. Zo zie ik dat jij misschien ook een soortgelijk probleem hebt gehad en het zo hebt opgelost. Je zei net ook dat niemand jou moet gaan vertellen wat je moet doen, dan moet dat meisje ook niet heel nutteloos gaan zeggen dat het aan mij ligt zonder ook maar te zeggen wat er dan fout is en hoe het wel moet. Die wijze praat van "een ware leider" en alles heeft toch niemand wat aan en het komt gewoon allemaal erg bot en asociaal over.
Daphne86 schreef:Ze zal gerust veel weten maar ze moet het niet zo zeggen. Ik heb nooit gezegd dat zij niets over paarden weet, maar niets over mijn situatie.