Achtergelaten worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Achtergelaten worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:21

Hallo allemaal,
Ik weet niet of het hier goed staat , anders graag verplaatsen.
'myn pony' (shetlander) staat al sinds ze klein is met een maatje (shetlander).
Maar haar maatje gaat zaterdag weg , en ze kunnen echt niet zonder elkaar dus ze staat voor het eerst alleen. Wie weet wat waardoor ik haar rustig kan houden en een beetje vrolijk ? ik geef der al aandacht genoeg weet misschien iemand nog iets?
Alvast bedankt.

Vriendelijke groetjes.

p.s Happy new year everyone! :o

Caira

Re: Achtergelaten worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:34

Een paard behoort gewoon niet alleen te staan, dat is niet goed voor het dier. Dus gewoon een ander maatje erbij zoeken

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:38

Ze staat niet alleen op stal , maar ze stond altijd samen met een maatje in een stal.......

pam96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:45

Als mijn pony weg gaat, op wedstrijd of naar de les, dan vind het paard van mn moeder dat ook niet leuk. Dus als zijn maatje weg gaat, zal hij wel veel heen en weer lopen en hinneken. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen, behalve een nieuw maatje vinden..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:07

dat went dan wel. Zal wel even een weekje minder vrolijk zijn geef haar die tijd.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:55

lekker veel aandacht geven ... mischien radio aan kan ook afleiden

Rozijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:56

Ach wat zielig, maar ze zal er vast wel aan wennen hoor, ze staat dan wel alleen in haar stal, maar toch nog vriendjes vlak bij.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:57

Zorg dat ze voldoende afleiding heeft en de andere paarden op stal wel kan zien. Het liefst ook nog contact mee kan hebben.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:08

Ik heb zo een moeder en zoon en werkelijk die zijn zo onafscheidelijk. (eigenlijk nooit gescheiden geweest).
Als ik de merrie achterlaat hinnikt ze wat en loopt wat rond maar zodra ik de ruin achterlaat dan breekt hij zijn stal
en ook zichzelf af. Hij is binnen 5 minuten drijfnat van het zweet en slaat tegen de muur en deur en volgens mij zou
hij doorgaan tot hij er dood bij neervalt. Dus vandaar dat ik nooit zolang weg durf te gaan met de merrie :+ .

Ik weet dus neit hoe joun pony zal reageren maar als er ook nog andere paarden zijn dan zal ze waarschijnlijk even moeten wennen
en afscheid nemen maar dat het na een maandje tog echt wel over is. Staan de andere paarden overigens naast haar in een stal of kan
ze neit direct contact maken met de andere paarden? :D

cindyvdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:55

waarom moet dat maatje van hem eigenlijk weg. het is wel sneu als ze zo aan elkaar gehecht zijn. sommige paarden kunnen zich er echt heel lang eenzaam door voelen en erg ongelukkig... een mens kan dat echt niet opvangen!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 20:34

het is de pony van iemand anders , en nu Madras weg is doet ze het nog harstikke netjes :)
cindyvdl schreef:
waarom moet dat maatje van hem eigenlijk weg. het is wel sneu als ze zo aan elkaar gehecht zijn. sommige paarden kunnen zich er echt heel lang eenzaam door voelen en erg ongelukkig... een mens kan dat echt niet opvangen!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:55

Nou gelukkig dat het goed gaat :D.. Veel plezier verder!

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:56

Misschien kan je via Mp een nieuw maatje zoeken? Wat bij jouw shet in stal komt te staan :D?